• Jamku

Bedrägerier med eltandborstar, jaga fastighetsägarna?

Konsumentverket har fortfarande inte stoppat tandborstföretaget Dentally Nordic, trots att KO känt till deras försäljningsmetoder under flera års tid.

www.svt.se/nyheter/sverige/el-tandborsten-dentally-saljs-med-falska-loften

www.dentally.se/

Dom skyller på ett externt bolag men har fortsatt länge. Fastighetsägare kanske bör ha bättre koll på vad de hyr ut till, hur långt sträcker sig god tro? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-19 20:36
    www.svt.se/nyheter/sverige/el-tandborsten-dentally-saljs-med-falska-loften

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-19 20:46
    Vad får man och vad kostar det som skrivs på?
  • Svar på tråden Bedrägerier med eltandborstar, jaga fastighetsägarna?
  • Jamku

Du måste vara väldigt okunnigt ointresserad av samhällsfrågor och juridik

• Jamku

Som fastighetsägare/förvaltare kan man åka dit på medhjälp om man känner till brottslighet, även ex. en bordell.

• Grappa
    Jamku skrev 2013-10-19 22:44:42 följande:
    Som fastighetsägare/förvaltare kan man åka dit på medhjälp om man känner till brottslighet, även ex. en bordell.
    Nej man kan inte åka dit bara genom att känna till brottslighet. Du tolkar lagen på ett sätt som inte är förankrat i verkligheten.
  • Jamku
    Grappa skrev 2013-10-19 22:47:22 följande:
    Nej man kan inte åka dit bara genom att känna till brottslighet. Du tolkar lagen på ett sätt som inte är förankrat i verkligheten.
    Jag tolkar inte, jag följer domslut och främjar man brottslighet kan det bli medhjälp, ex. hyra ut bil till en rånare, som ska användas till rån
  • Grappa
    Jamku skrev 2013-10-19 22:58:47 följande:
    Jag tolkar inte, jag följer domslut och främjar man brottslighet kan det bli medhjälp, ex. hyra ut bil till en rånare, som ska användas till rån
    främja och känna till är två olika saker.
  • Dina08

Man borde klaga till ett centrums ledningsgrupp om de tillåter oseriösa säljare att lura folk där. De borde göra en bakrundskoll på firmorna som får vara där och antasta folk.

• Jamku
    Grappa skrev 2013-10-20 12:16:32 följande:
    främja och känna till är två olika saker.
    Om man känner till och hyr ut ändå i ond tro så främjar man.
Svar på tråden Bedrägerier med eltandborstar, jaga fastighetsägarna?