Tomten skrev 2013-10-23 21:16:09 följande:
Det är väl den mekaniska skaderisken (att föra in någonting som inte är gjord för ändamålet) som kan skada slemhinnan och orsaka blödning/infektion, men även att vattnet kan vara för varmt vilket kan orsaka brännskador.
Är man försiktig så funkar det ju givetvis, men är man oaktsam så finns det risker. Sen är jag heller inte helt hundra på hur tarmfloran reagerar på sådana sköljningar.
Sköljer du inför varje gång du ska ha analsex eller även enbart vid vaginalsex?
Och varför gör du det? Har man gått på toa så brukar det vara rätt så "rent" där bak efter en halvtimme timme. Eller är det måhända känslan av att det är rent som är det mest tilltalande?
Det var det där med tarmfloran jag var fundersam på. Jag har aldrig märkt några problem, men kanske kan vissa vara mer känsliga. Detta vet jag inte särskilt mycket om på vetenskaplig nivå.
Men som du säger, ska man använda duschslangen så bör man vara försiktig, så man inte råkar skrapa toppen av slangen mot tarmväggen och jag sprutar alltid med lite varmare än ljumet vatten. Tycker faktiskt det är lite skönt.
Jag och min man har analsex nästan varje gång vi har sex, då jag har svårt att komma vid vaginalt samlag. Men klitoris eller G-punkts stimulans tillsammans med analsex är det skönaste och jag kommer varje gång. Vi har ganska hårt sex och jag vill inte att det ska följa med "rester" ut vid ställningsbyten eller när vi avslutar, det kanske sabbar den underbara stämningen. Och självklart vill jag känna mig ren och fräsh när vi ska ha sex, det gäller ju inte bara där bak.