• Anonym (frågvis437)

Frågor om analt

Jag och min kille vill prova på anal sex, Vi ska göra det nästa gång. Vi båda vet att man ska vara försiktig och använda mkt glid meldel och inte stressa, men min fråga är, när man gjort det ett antal ggr kan man köra snabbt då? Eller är det farligt? Ngn annan som har analsex och kör snabbt?

• Svar på tråden Frågor om analt
  • Anonym (:))
    Anonym (frågvis437) skrev 2013-10-19 21:16:05 följande:
    Jag och min kille vill prova på anal sex, Vi ska göra det nästa gång. Vi båda vet att man ska vara försiktig och använda mkt glid meldel och inte stressa, men min fråga är, när man gjort det ett antal ggr kan man köra snabbt då? Eller är det farligt? Ngn annan som har analsex och kör snabbt?

Det går att köra snabbt redan första gången. Antalen måste bli "uppvärmd" först.

Ni får helt enkelt ta det försiktigt och känna efter hur det känns.

Det kan göra lite ont till en början.
  • Khaleesi

Var försiktiga! Glidmedel, töj lite i taget, ett finger, två fingrar. Vi har några anal-leksaker vi använder, framförallt en stav som är smal till en börjar och blir lite bredare lite i taget. Använder den innan min kille kan komma in i mig. Har även en "anal-dusch" jag använder innan för att känna mig ren, vill inte riskera att det kommer ut något. (Om det gör det är det egentligen ingen fara, båda är ju med i leken och vet vad som finns där, men för enkelhetens skull).

• Tomten

Analsex kan vara ofarligt och väldigt skönt, men även oerhört smärtsamt och även farligt.

Mycket förberedelse med glid, smek, tunga etc. DU måste vilja det i den situationen, minsta press och svårighet att slappna av och det kommer skita sig.
    Sen är det bara att testa sig fram, lugnt och försiktigt.

Viktigaste regeln: glöm allt vad ni sett p film.
    Även de har förberett sig grundligt innan man klipper in i scenen där de får stock långt upp i mumindalen utan att ens rynka på näsan. 

• Anonym (Analkärlek!)

Som alla säger, rengöring, mycket glidmedel, tålamod och uppvärming. Du kommer du känna hur hårt ni kan köra. Det ska inte göra ont helt enkelt, om det är första gången kommer det kanske kännas konstigt och obehagligt men det ska verkligen inte göra ont. Det är inte så mycket han som ska trycka in sig i analen på dig utan det är du som ska släpp in honom, så det krävs att du är avslappnad och att du verkligen vill.

Mina tips är att du skruvar lös munstycket på duschslangen och för upp slangen där bak och spolar rent innan. Det är inte alla nybörjare som har en anal-dusch hemma. Sen införskaffa silikonbaserat glidmedel. Testa er fram i ställningar där du har kontrollen över penetrationen.

Lycka till och återkom gärna i den här tråden om ni stöter på problem, jag har haft regelbundet analsex i mer än 10år och kan säkert hjälpa till med dom erfarenheter jag har haft under den tiden.

• Tomten
    Anonym (Analkärlek!) skrev 2013-10-23 20:48:57 följande:
    Som alla säger, rengöring, mycket glidmedel, tålamod och uppvärming. Du kommer du känna hur hårt ni kan köra. Det ska inte göra ont helt enkelt, om det är första gången kommer det kanske kännas konstigt och obehagligt men det ska verkligen inte göra ont. Det är inte så mycket han som ska trycka in sig i analen på dig utan det är du som ska släpp in honom, så det krävs att du är avslappnad och att du verkligen vill.

Mina tips är att du skruvar lös munstycket på duschslangen och för upp slangen där bak och spolar rent innan. Det är inte alla nybörjare som har en anal-dusch hemma. Sen införskaffa silikonbaserat glidmedel. Testa er fram i ställningar där du har kontrollen över penetrationen.

Lycka till och återkom gärna i den här tråden om ni stöter på problem, jag har haft regelbundet analsex i mer än 10år och kan säkert hjälpa till med dom erfarenheter jag har haft under den tiden.
    Just att spola med vatten, dvs vattenlavemang, är inget att rekommendera då det finns en skaderisk om man är helt ovan, vilket TS uppenbarligen är.
  • Anonym (??)

Menar ni allvar? Spola vatten upp i baken? Det måste ju bli världens gegga efter?

• Anonym (Analkärlek!)
    Tomten skrev 2013-10-23 20:57:58 följande:
    Just att spola med vatten, dvs vattenlavemang, är inget att rekommendera då det finns en skaderisk om man är helt ovan, vilket TS uppenbarligen är.
    Hmm, så kanske det är, det vet jag inget om. Jag kör med dusch slangen innan varje samlag vilket kan vara upp till 4 gånger i veckan, köpte en anal-dusch men tyckte den fungerade sisådär. Men som sagt, jag kan mest bara tala från mina och några av mina väninnors erfarenheter.

Är det att man kan skada slemhinnan med slangen eller vattnet du menar? Har du råkat skadat dig eller känner nån som gjort det?
  • Anonym (Analkärlek!)
    Anonym (??) skrev 2013-10-23 21:02:21 följande:
    Menar ni allvar? Spola vatten upp i baken? Det måste ju bli världens gegga efter?s
    Man får väl tömma tarmen först förstås. Bajsa alltså. Sen har du ofta lösavföring kanske du ska tänka på vad du stoppar i dig dagen före du ska ha analsex.
  • Khaleesi

Jag använder en anal-dusch avsedd för ändamålet (haha) köpt på en sajt som säljer sexleksaker. Ett smalt rör och en stor boll som man klämmer på för att fylla med vatten och sedan tömma. Jag gör detta sittandes på toaletten. Sällan det kommer nåt, och jag skulle aldrig göra det om jag vag "nödig".

• Tomten
    Anonym (Analkärlek!) skrev 2013-10-23 21:06:45 följande:
    Hmm, så kanske det är, det vet jag inget om. Jag kör med dusch slangen innan varje samlag vilket kan vara upp till 4 gånger i veckan, köpte en anal-dusch men tyckte den fungerade sisådär. Men som sagt, jag kan mest bara tala från mina och några av mina väninnors erfarenheter.

Är det att man kan skada slemhinnan med slangen eller vattnet du menar? Har du råkat skadat dig eller känner nån som gjort det?
    Det är väl den mekaniska skaderisken (att föra in någonting som inte är gjord för ändamålet) som kan skada slemhinnan och orsaka blödning/infektion, men även att vattnet kan vara för varmt vilket kan orsaka brännskador.

Är man försiktig så funkar det ju givetvis, men är man oaktsam så finns det risker. Sen är jag heller inte helt hundra på hur tarmfloran reagerar på sådana sköljningar.

Sköljer du inför varje gång du ska ha analsex eller även enbart vid vaginalsex? 
    Och varför gör du det? Har man gått på toa så brukar det vara rätt så "rent" där bak efter en halvtimme timme. Eller är det måhända känslan av att det är rent som är det mest tilltalande?
  • Anonym (Analkärlek!)
    Tomten skrev 2013-10-23 21:16:09 följande:
    Det är väl den mekaniska skaderisken (att föra in någonting som inte är gjord för ändamålet) som kan skada slemhinnan och orsaka blödning/infektion, men även att vattnet kan vara för varmt vilket kan orsaka brännskador.

Är man försiktig så funkar det ju givetvis, men är man oaktsam så finns det risker. Sen är jag heller inte helt hundra på hur tarmfloran reagerar på sådana sköljningar.

Sköljer du inför varje gång du ska ha analsex eller även enbart vid vaginalsex? 
    Och varför gör du det? Har man gått på toa så brukar det vara rätt så "rent" där bak efter en halvtimme timme. Eller är det måhända känslan av att det är rent som är det mest tilltalande?
    Det var det där med tarmfloran jag var fundersam på. Jag har aldrig märkt några problem, men kanske kan vissa vara mer känsliga. Detta vet jag inte särskilt mycket om på vetenskaplig nivå.

Men som du säger, ska man använda duschslangen så bör man vara försiktig, så man inte råkar skrapa toppen av slangen mot tarmväggen och jag sprutar alltid med lite varmare än ljumet vatten. Tycker faktiskt det är lite skönt.

Jag och min man har analsex nästan varje gång vi har sex, då jag har svårt att komma vid vaginalt samlag. Men klitoris eller G-punkts stimulans tillsammans med analsex är det skönaste och jag kommer varje gång. Vi har ganska hårt sex och jag vill inte att det ska följa med "rester" ut vid ställningsbyten eller när vi avslutar, det kanske sabbar den underbara stämningen. Och självklart vill jag känna mig ren och fräsh när vi ska ha sex, det gäller ju inte bara där bak.
  • Galaxtica
    Anonym (Analkärlek!) skrev 2013-10-23 21:33:35 följande:
    Det var det där med tarmfloran jag var fundersam på. Jag har aldrig märkt några problem, men kanske kan vissa vara mer känsliga. Detta vet jag inte särskilt mycket om på vetenskaplig nivå.

Men som du säger, ska man använda duschslangen så bör man vara försiktig, så man inte råkar skrapa toppen av slangen mot tarmväggen och jag sprutar alltid med lite varmare än ljumet vatten. Tycker faktiskt det är lite skönt.

Jag och min man har analsex nästan varje gång vi har sex, då jag har svårt att komma vid vaginalt samlag. Men klitoris eller G-punkts stimulans tillsammans med analsex är det skönaste och jag kommer varje gång. Vi har ganska hårt sex och jag vill inte att det ska följa med "rester" ut vid ställningsbyten eller när vi avslutar, det kanske sabbar den underbara stämningen. Och självklart vill jag känna mig ren och fräsh när vi ska ha sex, det gäller ju inte bara där bak.
    RFSL säger såhär om tarmsköljning:

"Nedre delen av ändtarmen

är vanligtvis tom utom när man känner sig bajsnödig. Så egentligen är det faktiskt onödigt att skölja sig. Oftast räcker det med att tömma tarmen på vanligt vis. Ändtarmen innehåller en nyttig bakterieflora och en sköljning tar bort den naturliga floran och det skyddande slem som finns i tarmen. Därför är det inte någon bra idé ur till exempel hivsynpunkt att skölja röven precis innan man ska bli påsatt. Även problem med matsmältningen kan uppstå om man ”rensar” sig för ofta.

Om du ändå vill skölja dig

använd ljummet vatten. Kallt vatten känns som att slänga in röven i ett kylskåp – ringmusklerna drar ihop sig. Se till att objektet du för upp i röven inte har några vassa kanter som kan skada ändtarmen.
    Håll dina ”sköljningsverktyg” rena. Tvätta dem med tvål och varmt vatten efteråt. Gör sedan en sista översyn av röven, tvätta rent runt om med tvål och ljummet vatten. Torka dig och spring ut till din älskare och erbjud honom en upplevelse han sent ska glömma"

• Anonym (hatar kebab)
    Anonym (frågvis437) skrev 2013-10-19 21:16:05 följande:
    Viktigt att tänka på är att man absolut inte ska ha glidmedel, möjligen smör...

Bra är oxå om man är bajsnödig samtidigt, det blir liksom "mosigare" vid juckandet då..

Och, sist, men inte minst, glöm det här med att ta det försiktigt, kuken ska rammas in hårt och brutalt! 
Svar på tråden Frågor om analt