Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Barbamama08

Badkläder till ettåring i badhus?

Min syster vill ta med min dotter på 20 mån till badhuset någon dag. Jag har köpt simblöjor men vi funderar lite på om man ska ha badbyxor över det eller liknande? Hon har försökt leta efter simpuffar eller liknande men inte hittat något. Brukar de ha det eller ska de ha något annat? Kan man hyra eller låna något sådant på badhuset? Något mer man kan behöva tänka på?

• Svar på tråden Badkläder till ettåring i badhus?
  • Eleonor01

Strunta i simblöjan å köp enbart badbyxor. Blöjan är tung. Simdynor har man på djup vatten å din tös kommer väl bara att vara i barnbassängen som bara är någon decimeter m vatten i. Vill de simma i den stora tillsammans så finns det armpuffar i badhuset

• Angie99

Badblöja av typen Imse Vimse är att rekomendera. Jag hade tagit med en flytrimg så de kan vara i stora bassängen också.

• Lena

Vi har köpt badbyxor på vanlig klädbutik. Har en badring köpt på coop. Har även armpuffar men minns inte var jag köpte dem. Igår lånade vi simdyna på badhuset men det finns inte tillräckligt små på alla.

• Lisa1976

Badblöja eller blöjbadbyxa är väl ett krav på så små?
    Tänk dig själv om hon bajsar! Då får dom ju stänga av hela poolen om du inte har blöja som fångar upp...

Son 0804 Dotter 1101
  • Maria 434
    Eleonor01 skrev 2013-10-20 07:51:12 följande:
    Strunta i simblöjan å köp enbart badbyxor. Blöjan är tung. Simdynor har man på djup vatten å din tös kommer väl bara att vara i barnbassängen som bara är någon decimeter m vatten i. Vill de simma i den stora tillsammans så finns det armpuffar i badhuset

Självklart ska man använda badblöja.
    Det är såna som inte gör det som orsakar utbrott av magsjuka bland annat. 
  • Selfish Geene

Badblöjor stoppar inte e-koli bakterier, det är dålig rening av vattnet som möjliggör smitta

• Maria 434
    Selfish Geene skrev 2013-10-21 15:58:12 följande:
    Badblöjor stoppar inte e-koli bakterier, det är dålig rening av vattnet som möjliggör smitta

Nu finns det ju mer än e-koli som orsakar magsmitta
  • Eleonor01

Det vadet dummaste jag har hört!

Maria 434 skrev 2013-10-21 15:49:47 följande:
    Självklart ska man använda badblöja. Det är såna som inte gör det som orsakar utbrott av magsjuka bland annat. 

• Butterscotch

Bara simblöja räcker tycker jag, huvudsaken är att det finns något som kan fånga upp bajs.

• snizy

När man går på babysim måste man ha badbyxa som är gjord för bebisar/småbarn, första träffen provar man byxor och de visar vad man ska titta på (hur tight det ska sitta). Av erfarenhet (när vi badat i havet med badblöja) så är en simbadbyxa gjord för bebisar/små barn tätare kring benen. Det gäller ju vara uppmärksam på barnets signaler och ta upp om man märker att det bajsar, det gäller ju oavsett om det har badblöja eller badbyxa. Jag skulle köpa badbyxa, tycker de sitter bättre än blöjor och så är det ju badkläder som alla andra har ;)

• snizy

Blir alldeles snurrig av tidigare inlägg, svårt att veta vad folk menar ;p jag menar badbyxor som är gjorda för blöjbarn...

• snizy

Ett tips är att ha halkstrumpor på då jag ser att hon är 20 månader, är ju ganska halt...
    Eftersom du köpt simblöjor, så kan hon ju använda det. Är tanken att bada fler gånger ofta så kan du ju köpa badbyxa när de tar slut.

• EllisBell

Som många skrivit. Babybadbyxor som smiter åt runt benen och har extra skydd är det lämpligaste. De är lite tjockare och prassliga inuti på grund av flera lager tyg som stänger in bajs mm.

• Vatttenmannen

Det finns badbyxor som fångar upp bajs. Även om det kommer ut bakterier så vill väl ingen simma i bassängen om det flyter omkring bajs. Finns flera modeller som har resår runt benen och är gjorda för att bada i. En badbyxa som är gjord som blöja tvättas och återanvänds och blir billigare i längden. Finns en modell från HEAD hos www.grodmannen.net kolla in länken grodmannen.shopitoo.com/product.html/badbyxa-bebis-bla Det finns en storleksguide på hemsidan och de har ganska snabba leveranser.

Svar på tråden Badkläder till ettåring i badhus?