Hjälp min flickvän är sjukligt svartsjuk
Jag och min flickvän har varit tillsammans snart ett år och har haft ett underbart år tillsammans, vi har hunnit vara utomlands och bott tillsammans hela sommarlovet. Det är ganska stor åldersskillnad mellan oss, hon är 15 år äldre än mig. Tyvärr lever vi på långdistans och jag har svårt att få jobb i närheten vart hon bor så jag har pendlat varje helg till henne (40 mil). Det som jag börjat märka är att hon är sjukligt svartsjuk. Hon levde rövare för att jag gillade en tjejkompis presentationsbild på Facebook så jag tog bort kompisen från min Facebook för att visa att det inte betydde något. Det var den mest normala av hennes svartsjukeyttringar för där kan man faktiskt ha lite förståelse för att det jag gjorde inte var okej även om det inte låg någon sexuell tanke bakom det men det är andra saker som har hänt som oroar mig.
*Under sommaren var det en bekant, som jag träffade på en Idolaudition för 7 år sedan, som gillade en bild på en katt vi hade skaffat på Instagram och skrev "gullig <3" och då menade min flickvän att det där hjärtat var menat till mig. Så jag fick ta bort tjejen från Instagram.
*En bekant i samma stad, som jag har chattat med flera år, skrev "jag såg er på stan tillsammans vad fina ni är", då tog min flickvän det också som att den här personen var ute efter mig så jag fick ta bort henne från Facebook.
*En tjejkompis skrev till mig "har ni flyttat ihop ännu" och då sa min flickvän "du får välja mellan henne eller mig".
*När vi skulle ut och fira min mammas födelsedag sa vi att vi skulle ut och äta på restaurang på torsdagen men eftersom jag skulle stanna kvar den helgen och jobba så flyttade vi middagen till fredag. Vi bestämde oss för en restaurang som bara har haft helgöppet tidigare så jag skrev "vi ska ut och äta imorgon istället, den här restaurangen ligger uppe på ett berg och det är jättefint där uppe och de har bara öppet på helgerna". Helt plötsligt ringer hon upp och säger att jag ljuger för hon har ringt och kollat med restaurangen och de har öppet på vardagar också och att jag är ett otroget svin. Eftersom restaurangen nyligen har bytt ägare visste jag inte om det så fast jag fotograferade och la ut bilder att vi var där trodde hon att jag hade något fuffens för mig och tog henne för givet. Jag slog näven i bordet och sa att nu fick det vara nog och att hon var en bortskämd människa som aldrig uppskattade vad jag gjorde för henne och hon tyckte att jag bara snackade en massa skit så jag slängde på luren i vredesmod.
*Hon försöker tvinga fram svartsjuka ur mig också. Jag har ingen anledning att vara svartsjuk på henne och känner mig trygg i relationen. En gång triggade hon igång svartsjuka ur mig för jag var irriterad att hon alltid satt och pratade om sina ex. Umgicks med sina fd. svägerskor och andra släktingar till hennes ex och satt bara och pratade om honom. Sedan har det hänt incidenter där hon berättat lite väl mycket om sina ex, saker man inte vill veta som partner. Jag har nyligen varit med i en bilolycka så när hon triggade fram svartsjukan i mig blev jag så förbannad så att jag demolerade ett tvättställ på en handikapptoalett och svimmade i en panikångestattack när jag kom fram med bussen till henne. Jag har försökt säga flera gånger att hon har sett hur dåligt jag mår över att känna och visa svartsjuka och att hon inte ska tvinga fram dem känslorna hos mig men hon tjatar hela tiden om att jag aldrig visar svartsjuka och det är något hon blir orolig över.
Som pojkvän skickar jag ständigt små kärleksbrev till henne som hon har på morgonen när hon vaknar, jag skriver små musikstycken och skickar till henne, blommor, choklad klipper ihop små filmer om våra årstider tillsammans och hon är tacksam över det. Jag lyssnar alltid på henne och vi åker ofta bort själv på små hotellhelger där jag verkligen tar hand om henne (hon har tre stökiga tonårsbarn hemma och är ensamstående morsa).
Tyvärr känner jag att den här svartsjukan som gör att allt jag gör för henne bara försvinner så fort hon får för sig något är oroväckande Jag vill inte att det ska ta slut men samtidigt hur ska man kunna vara tillsammans i framtiden med en människa som hur mycket man än pumpar in i henne så är hon inte nöjd. Hon säger att jag ger henne inga handlingar och därmed ingen trygghet. Jag tycker att bara det att jag ALLTID finns där och alltid gör saker för henne är ett tecken på att jag erbjuder henne en trygg framtid. Men det känns inte som en trygg framtid för mig att hon ska tvinga mig att vara svartsjuk när hon ser hur dåligt jag mår över det. Vad tycker ni?