• Vicke

MAM nappflaska...

Hur är era nappflaskor? Min bara läcker det är en sån flaska med borttagbar botten. Det bara rinner ut välling vid dinappen. Det går knappt att skaka. Det började förr veckan. Undrar om det är fel på min flaska eller om det är fler som har det så...

Lite löjlig fråga kanske men jag måste veta. Får ett psykbryt på den snart... ! Måste byta klader på lilltjejen bara för den läcker morrr

• Svar på tråden MAM nappflaska...
  • Felicia6

Min flaska brukar oxå läcka uppe vid själva nappen.. Men det är för att det kommer in ersättning mellan nappen och själva ringen där upp så att säga.. så det blir lite mellanrum o läcker ut.. så jag torkar rent dom två ordentligt innan jag ger Jesper hans mat, då läcker det inte

• pattisza

Jagt har MAM, har aldrig upplevt att den läcker. Dock läcker bebisen en del, undrar om man kan reklamera.

• versan

Hej håller med jag skickade ett mail till företaget och sa som det var i utbyte så fick jag nya reservdelar så skicka ett mail snabbt som attan på.

www.bambino-mam.se/show.php
    Och kräv att få nya reservdelar det gjorde vi och nya kom det men det krävdes 3 mail från min sida innan något hände för tjejen som sitter och läser mailen verkar lite slö hon fattar inte på en gång vad man vill känndes som om jag måste förklara till en 3åring
    lycka till // Versan

• Michaelas mamma

Min MAM flaska med borttagbar botten också läcker. Nu använder jag Dr. Browns anti-kolik flaska och den funkar perfekt.

• Lejån

Min läckte när min sambo gjorde iordning ersättningen, och det kan bero på två saker har jag insett. Antingen sitter inte själva sugnappen rätt, man har helt enkelt inte dragit upp den tillräckligt långt. Eller så har man skruvat åt ringen för hårt.

Kolla det tipsar jag om. Den har aldrig läckt för mig sedan jag börjat kolla detta.

• Vicke

Tack för era tips jag ska testa och se om det blir bättre. Har ju gillat nappflaskan men så började det så här hux flux...

• Katie

Våran läcker också.. Tror att det har nåt att göra med att det kommer in vatten/ersättning mellan nappen och flaskan..precis som nån tidigare beskrivit. Tråkigt.. Det är den enda flaska tösen tar för tillfället!

• norpan74

Vår läcker om vi skruvar åt ringen vid sugnappen för hårt, annars aldrig. Höll på att bli tokig innan vi kom på detta

• Felicia6

Och precis som norpan skriver så läcker det oxå om man skruvar åt för hårt..

För våran del är det alltså detta och det jag skrev innan som är något vi alltid måste tänka på så det inte blir massa spill..

• softsofie

jag har också en sån.
    man måste dra upp nappen lite innan man skruvar dit den.
    Min läckte som bara den men sen jag bytte ut nappen efter som wille skulle ha ett större hål och då slutade den läcka.
    prova att byat nappen.

• gizze65

Vi använder bara MAM flaskor eftersom de ALDRIG läcker, vilket de andra flaskorna gör oavsett hur man gör. Se bara till att dra upp nappen så den lilla ringen som finns på nappen kommer över själva ringen, annars förstår jag om era flaskor läcker... Vi har skruvat till ringen HÅRT och det har inte haft någon betydelse för läckaget. Men det räcker att skruva så den fäster. Helt klart den bästa flaska jag använt!!!

• jessica BFapril05

Vi har en MAM ultivent, och den har aldrig läckt! Tycker den flaskan är toppen!

• Jag älskar Flora

Tycker också Mam är kanon! Vi har 4 st Ultivent och är jättenöjda.
    Nån gång har det läckt vid nappan men då är det vi som har tryckt fast den fel eller för löst bara.

• wellah

det är ju bara att trycka till nappen så slutar det läcka

• jezzi79

Får jag fråga: Hur värmer ni bröstmjölk i vattenbad med MAM ultivent? Om någon gör det?

• Vicke

Hihi nu har jag gjort som ni sagt och den läcker inte längre wiii. Tack för det. Undra varför den gjorde det jämt så där hux flux. Jag menar har väl alrig tänkt på dinappen förut. Jaja nu är hon inte dyngsur efter måltiden iallfall...

Jezzi79: Nej jag vet inte tyvärr... Hoppas någon annan kan ge dig ett svar!

• MammaCaa

Jag har oxkå den flaskan...den läckte i början..och det var för jag skrivade åt den för hårt uppe vid nappen...vrid bara så den precis är "låst"...

• Twicted

jag hade oxå en som läckte.. jag bytte bara nappen då slutade det att läcka..

• pattisza

Det står i beskrivningen att man kan värma i vattenbad med ultivent flaskan men jag värmer i en annan vanlig nappflaska och häller över när det är varmt. Tycker det känns skumt med vattenbad och hål i botten.

• Katie

Går hur bra som helst att värma i vattenbad, det läcker inte in fast det är "hål" i bottnet!

Svar på tråden MAM nappflaska...