• Sol1975

Livmoder priming/ livmoderskrapning innan IVF?

Jag har hittat följande artikel om livmoderskrapning innan IVF:
    www.rcn.org.uk/development/communities/rcn_forum_communities/midwifery_fertility_nursing/news_stories/womb_scratching_catching_on

Copenhagen Fertility Center i Danmark erbjuder livmoder priming/ livmoderskrapning innan IVF för 4000 danska kronor.

Det finns undersökningar som visar att livmoderskrapning innan IVF kan öka chanserna att bli gravid.

Har någon av er gjort livmoder priming/ livmoderskrapning innan IVF i Sverige eller utomlands?
    Blev du/ ni gravida efter det?
    Hur många IVF hade du/ ni gjort innan dess?

• Svar på tråden Livmoder priming/ livmoderskrapning innan IVF?
  • Jag är bara jag

Är det månne samma som probing of the servix? Det blev jag rådd att göra och jag har ingen aning vad det är... Hel skrapning låter överkurs,hur skulle det hjälpa tro...? Det blev jag skarpt avrådd från efter MA p.g.a risken att bli steril så jag är verkligen skeptisk,men lyssnar gärna på om andra hört nåt/gjort nåt.

• Sol1975

Det är inte som en skrapning av livmoderslemhinnan utan mer som en rispning av livmoderslehinnan.
    Det är en endometriebiopsi som kan göras av en gynekolog som arbetar med IVF eller av en annan erfaren gynekolog.

• Sol1975

Nu har jag gjort Endometrial Scratching/ priming/ rispning av livmoderslemhinnan.
    1 ingrepp som var enkelt och bara tog några minuter.
    Om det ökar chanserna att bli gravid är det verkligen värt det!

Svar på tråden Livmoder priming/ livmoderskrapning innan IVF?