• EmsX

kurator första gången , hjälp

Hej alla , jag är 17 och ska gå till en kurator för första gången , jättenervös . 
    men jag går inte det för att jag mår dåligt eller nåt utan det är min läkare som vill att jag ska gå dit, för jag haft sjukdom sens jag var 6 år och min mamma har varit svårt kronisk sjuk i hela mitt liv .  Men jag mår inte dåligt för  det , det tror jag inte i alla fall, 
    Men min läkare tycker att jag ska gå dit för att prata om det som har varit och om mina framtidsplaner vilket jag inte förstår varför det ska vara bra för. men jag är nervös för jag vet inte hur jag ska prata om det   hur jag ska ta upp det, jag gillar att ha det för mig själv fast jag känner inget behov av att prata om det,, på kallelsen stod det att jag ska tid för ett eller ett par samtal. Men vet någon hur ett förstasamtal går till.
    vet inte vart jag ska ha detta inlägg men det får bli här så länge.

• Svar på tråden kurator första gången , hjälp
  • Essence

Ibland vet man inte riktigt själv hur man har reagerat på något förrän man får ventilera det med en person vars enda uppgift är att lyssna och stötta. Det är egentligen helt fantastiskt att prata med en människa som inte dömer över huvud taget utan bara fokuserar på dig och din berättelse. 

Det behöver inte handla om att du mår dåligt, men jag kan nästan lova dig att du kommer må så mycket bättre efter att ha fått prata ut om saker och ting.  

Svar på tråden kurator första gången , hjälp