• sittaåvänta

Vänta på svar efter jobbintervju...

Har varit på två intervjuer på samma företag och efter sista intervjun kändes allt så lovande.
    Dom sa att dom var jättenöjda med intervjun och att det kändes som att vi klickade.
    Dom skulle höra av sig med ett löneanspråk i kommande vecka (betyder det att jag fick det!?).
    "Veckan" tog slut i fredags och jag har inte hört något mer.
    Fick höra från min referens att dom kontaktat denne i tisdags.

Hur länge väntar man innan man ringer?
    Om jag rekryterade skulle jag tycka det var jobbigt om folk ringde och "tjatade", men samtidigt vet jag att det även kan ses som att man är extra intresserad.

Tänkte jag skulle ringa på tisdag(imorgon) runt lunch om jag inte hört något innan, eftersom måndagar är hektiska för alla.

Jag behöver få upp hoppet lite eftersom det dalar ju längre jag får vänta.
    Hur länge fick ni vänta på positivt besked.
    Vad kan det innebära att dom inte ringt när dom "lovat"?

• Svar på tråden Vänta på svar efter jobbintervju...
  • asta66
    sittaåvänta skrev 2013-10-21 11:19:05 följande:
    Haha,Även dom enkla orden var peppande. 
    Det var ju lite den slutsatsen jag hoppades på.

Det är alltid jobbigt. Speciellt när man verkligen vill ha jobbet. Håller tummarna!Cool
  • Loppsan

Avvakta lite, de kommer nog höra av sig.

• sittaåvänta

Tack! Vågar knappt gå och duscha ifall telefonen skulle ringa och jag inte skulle höra den. Man kan ju bli knäpp för mindre. Nä, nu får jag sätta igång med att göra andra grejjer. Jag drar upp tel volymen på max!

Man kan ju bli knäpp för mindre... 

• sittaåvänta

Gaggig och upprepande blir man tydligen också av att vänta...Man kan bli knäpp för mindre ;)

• Rockelina

Samma läge här . De är nog mest busy. Stod det mellan dig och någon annan eller var det klart att det var du och de skulle bara komma överens om lönen?

Är så olika rutiner på olika företag vad som ska vara klart innan det anses som klart.

Att skicka ett mejl är inte att vara lika påträngande som att ringa så undrar du kan du alltid skicka ett mejl. Rekryterare har ofta möten och hinner inte svara i telefon hela tiden.      

• sittaåvänta
    Rockelina skrev 2013-10-21 12:08:55 följande:

Samma läge här . De är nog mest busy. Stod det mellan dig och någon annan eller var det klart att det var du och de skulle bara komma överens om lönen?

Är så olika rutiner på olika företag vad som ska vara klart innan det anses som klart.

Att skicka ett mejl är inte att vara lika påträngande som att ringa så undrar du kan du alltid skicka ett mejl. Rekryterare har ofta möten och hinner inte svara i telefon hela tiden.      

Det är det jag inte vet. Dom sa att dom skulle återkomma med löneanspråk. Det är så luddigt om de då har bestämt sig för mig.
    Jag tror nog att jag inte fått det ännu, vågar inte hoppas på annat.
    Dom sa ingenting om att dom hade fler intervjuer att göra, dom sa dock att det varit många som sökt.

Vi får väl "hålla varann i hand" du och jag och hoppas att våra telefoner ringer omgående! Tänk om vi sökt samma jobb och det står mellan oss!
    Spännande! 
  • sittaåvänta

Dom hörde av sig idag! Jag är en av tre som får komma och göra arbetsprov. HURRA!
    Tack för all pepp, jag ska försöka hålla nerverna i schack efter nästa intervju.
    Inte lätt! 

• asta66
    sittaåvänta skrev 2013-10-22 21:18:29 följande:
    Dom hörde av sig idag! Jag är en av tre som får komma och göra arbetsprov. HURRA!
    Tack för all pepp, jag ska försöka hålla nerverna i schack efter nästa intervju.
    Inte lätt! 

GRATTTIS!Kyss
  • sittaåvänta

Nu har jag varit och gjort arbetsprovet...dax att vänta igen ;) (tålamod, tålamod)
    Det kändes som det gick bra så tummarna hålls hårt! 

• sittaåvänta

Nu börjar det bli jobbigt att vänta igen...hoppas dom ringer snart. Hjärtat hoppar till varje gång jag får mail eftersom jag antar att det är så dom kommer höra av sig om jag INTE får jobbet.

• patte01

hoppas det ordnar sej,
    jag sitter också i en liknande sits
    har genomgått tester(2st) blev kallad på intervju , blev ombedd att maila 3st referenser.
    referenserna blev kontaktade för 1,5 veckor sedan.
    detta gäller en "nyckeltjänst " på företaget , men hur länge ska man vänta på ett svar??
    någon som vet.. 

• sittaåvänta

Dom ringde och det bådade gott, men hon hade inte "grattis-röst" så jag blev lite undrande.
    Visade sig att jag inte fick tjänsten jag sökt men att dom däremot vill anställa mig ändå! Så nu håller dom på att gräva fram en tjänst åt mig.
    Hurra!

Patte, håll ut, vad jag förstått kontaktar dom referenser när dom har valt ut dig som intressant.
    Oavsätt hur det blir kommer dom att höra av sig med besked.
    Jag tror man gör smart i att vänta lite med att höra av sig själv eftersom det nu inför jul är hektiskt.
    (se vad lätt det är att komma med råd och vara logisk när man inte längre själv är i samma sits ,) )

Svar på tråden Vänta på svar efter jobbintervju...