• Anonym (s)

Distansförhållande pga barnen

Önskar få veta om någon som är i en liknade situation som mig. Träffat en kille för ca 8mån sedan där allt känns så rätt. Vi har en 10 mil emellan oss. Det här är något vi funderar mer och mer på. Han har hus och barn i hans stad och jag har barn här. Ingen av våra ex skulle gå med på att vi flyttade på barnen, vilket är fullt förståligt.

Hur gör man? kan man fortsätta leva så här? jag vet inte hur jag skulle ha ork och energi att köra två timmar på dagen för att komma till jobb och skola. Tyvärr är det en ekonomisk fråga också för det blir ju fruktansvärt dyrt. Och hur påverkar det mitt barn att behöva flytta så långt från kompisar? kan inte göra så mot henne. Men jag vill verkligen ha den här mannen och det är ömsesidigt vårt stora problem är avståndet. Hur hade ni gjort/ gör? behöver verkligen ventilera det här. 

• Svar på tråden Distansförhållande pga barnen
  • FlamingRed

Ni lever i olika städer, och värdesätter den tid ni får tillsammans? Ni kan leva tillsammans varannan vecka?

• Anonym (s)
    FlamingRed skrev 2013-10-21 17:33:59 följande:
    Ni lever i olika städer, och värdesätter den tid ni får tillsammans? Ni kan leva tillsammans varannan vecka?

Ja det skulle man ju faktiskt kunna... det som får lida isf är ekonomin med min pendling + att jag inte kan bidra med kostnaden för hans hus.
  • FlamingRed

Och som jämförelse tar mina 4mil in till stockholm 2 timmar per dag i köande. Man vänjer sig. :)

• Anonym (s)

Tack för ett klokt svar som jag faktiskt inte riktigt tänkt på förut. Vet dock inte vad min partner hade tyckt om det. Det låter hemskt men jag tror kanske att han helst vill vara sambo på heltid för att ekonomin ska bli lite bättre. Riktigt tufft att vara ensamstående! ingen av oss har speciellt bra lön....

• Lapsang

Bosätt er mitt emellan? Fem mil kan man ju pendla. Men personligen hade jag lätt gått på särboförslaget. Om ni är varannan gång hos dig och varannan hos honom behöver du ju bara pendla en vecka av fyra.

• Anonym (s)

Ja det är bra förslag men jag tror han är för "praktisk" och ekonomisk av sig han har dessutom precis köpt ett hus i sin stad.

• Lapsang

Men om ni gör slut pga detta får han ju ändå betala hela hyran själv?

• Anonym (v v)

Kör på varannan vecka vuxenrelation!! Visst spelar ekonomin in, men jag tror inte det ska vara det avgörande. Du har en magkänsla att du inte flyttar pga av ditt barn. Följ din magkänsla den "har" ofta rätt. Sen kan ni njuta av vuxentiden utan att blanda in barnen. Nu vet jag inte hur gamla era barn är...men barnen växer och blir mindre beroende av oss föräldrar. Ha inte för bråttom, ekonomin och att mixa ihop familjer är inte lätt...så den fantastiske mannen/kvinnan inte blir så fantastisk när vardagen och dina/mina barn blir verklighet. Man har inte haft uppfostran som kan kombineras och allt blir bara kaos...

• Fanny b
    Anonym (s) skrev 2013-10-21 17:36:38 följande:

Ja det skulle man ju faktiskt kunna... det som får lida isf är ekonomin med min pendling + att jag inte kan bidra med kostnaden för hans hus.

Med tanke på att ni är särbo tycker jag inte det är nödvändigt att du betalar en del av huskostnader. Utan att ni betalar separat för egna bostäder, om ni skulle börja bo en vecka i taget hos varandra, dvs han kommer till dig när han är barnfri och tvärtom, kan ni göra så att den ni bor hos betalar för maten den veckan.
  • Anonym (s)
    Lapsang skrev 2013-10-21 21:35:45 följande:
    Men om ni gör slut pga detta får han ju ändå betala hela hyran själv?

Då kan han ju få chans att hitta en annan som han kan bo ihop med kan jag tänka
    Anonym (v v) skrev 2013-10-21 21:57:04 följande:
    Kör på varannan vecka vuxenrelation!! Visst spelar ekonomin in, men jag tror inte det ska vara det avgörande. Du har en magkänsla att du inte flyttar pga av ditt barn. Följ din magkänsla den "har" ofta rätt. Sen kan ni njuta av vuxentiden utan att blanda in barnen. Nu vet jag inte hur gamla era barn är...men barnen växer och blir mindre beroende av oss föräldrar. Ha inte för bråttom, ekonomin och att mixa ihop familjer är inte lätt...så den fantastiske mannen/kvinnan inte blir så fantastisk när vardagen och dina/mina barn blir verklighet. Man har inte haft uppfostran som kan kombineras och allt blir bara kaos...

Ja det låter faktiskt klokt... våra barn är bara 3 och 5 år... kan ge det förslaget iaf. Usch vilken jobbig situation! gillar den inte alls.. men vi säger båda att vi inte tycker det finns någon annan som vi är så därför tycker jag det är värt att kämpa för.

Svar på tråden Distansförhållande pga barnen