• Hallonmaja

Bästa hudvårdsserien för blandhy som lätt får finnar? Tips??

Har någon tips på en bra hudvårdsserie som ger tillräckligt med fukt så man inte blir torr men ändå mattar ner så man inte blir glansig i t-zonen samt förhindrar finnar och pormaskar?

Har funderat att prova Clarins hydra-matte serie eller Clinique? Dermalogica känns bara FÖR dyrt!

Kom igen och tipsa mig Har inte hittat nån serie som jag trivs med än.

• Svar på tråden Bästa hudvårdsserien för blandhy som lätt får finnar? Tips??
  • stoner

MD formulations. Dyrt, men drygt och väl värt det. Jättestor skillnad. Istället för finnar får jag komplimanger om min porslinshy. Love it!

• Hallonmaja
    stoner skrev 2013-10-22 21:39:03 följande:
    MD formulations. Dyrt, men drygt och väl värt det. Jättestor skillnad. Istället för finnar får jag komplimanger om min porslinshy. Love it!

Är det samma prisklass som dermalogica? Någon speciell produkt el serie inom MD som du rekommenderar?
  • elyse

Cicamed! Jag använder det sedan en tid tillbaka och är helnöjd. Deras rengöringslotion är nog den bästa av produkterna - man blir verkligen ren!

• stoner

Jag rekommenderar deras rengöring "Facial cleanser". Finns för fet, känslig och normal hy. Kostar runt 350 spänn men räcker jättelänge. 

Jag har även vit-a-plus clearing complex som jag drar på när jag får en blemma vid mens typ. Den kostar 850 spänn (*host*). Men jag har nog haft samma flaska i mer än 3 år nu och det finns en del kvar i den.

Som sagt är jag helt såld. Testat annat i perioder men får tillbaka oljig hy, finnar och pormaskar då.

• Adut 27

Clinique är för starkt... kör på dermalogica. Det är drygt och definitivt värt pengarna.

• Border
    Adut 27 skrev 2013-10-23 21:50:23 följande:
    Clinique är för starkt... kör på dermalogica. Det är drygt och definitivt värt pengarna.
    Clinique funkar bra för mig iaf Har alltid haft problem med mycket finnar innan jag började använda det.
  • Adut 27
    Border skrev 2013-10-23 21:52:13 följande:
    Clinique funkar bra för mig iaf Har alltid haft problem med mycket finnar innan jag började använda det.

Kan tänkas, mig funkade det inte på fick en massa blemmor av att!
    Men smaken är som baken =)

Men prismässigt ligger väl dessa märken rätt jämnt?
  • Tulipa 01

Köp inte Clinique, deras ansiktsvatten innehåller alkohol som inte alls är bra!

Satsa på en bra serie som innehåller aha-syra i stället. Har själv inte testat MD Formulations, men har bara hört gott om dem. Jag tycker själv att Mene & Moy har väldigt bra produkter, jag gillar deras facial cleanser och phytic acid cream. Det är dock väldigt dyrt i Sverige, men går att köpa för en bråkdel av priset i England. Det mesta i smink och hudvårdsväg är mycket billigare i England, så oavsett vad du bestämmer dig för så skulle jag köpa det från England. På denna sida finns tips på butiker i England med billigt smink och hudvård.

• Hallonmaja
    stoner skrev 2013-10-23 21:43:56 följande:
    Jag rekommenderar deras rengöring "Facial cleanser". Finns för fet, känslig och normal hy. Kostar runt 350 spänn men räcker jättelänge. 

Jag har även vit-a-plus clearing complex som jag drar på när jag får en blemma vid mens typ. Den kostar 850 spänn (*host*). Men jag har nog haft samma flaska i mer än 3 år nu och det finns en del kvar i den.

Som sagt är jag helt såld. Testat annat i perioder men får tillbaka oljig hy, finnar och pormaskar då.

Vad har du för dagcreme då? Oxå någon från Md?
    Adut 27 skrev 2013-10-23 21:54:31 följande:
    Kan tänkas, mig funkade det inte på fick en massa blemmor av att!

Men smaken är som baken =)

Men prismässigt ligger väl dessa märken rätt jämnt?

Tror dermalogica är dyrare än clinique. Vad rekommenderar du för produkter inom dermalogica?
  • tossan

Bästa ja testat å ja har prövat de mesta då ja haft problem mä fet hy och acne sen ät gick i klass 4 å är nu 22 år.

• Gladskit

Jag har fastnat för La Roche Posay, en serie som finns på apoteken.

Jag använder rengöringen Effaclar purifying foaming gel och sedan en kräm som heter Effaclar Duo. Älskar dem!

• TaaDaa
    stoner skrev 2013-10-23 21:43:56 följande:

Kolla in sidan www.beautybay.com   där kostar den 240 kr fraktfritt!
  • Tulipa 01
    TaaDaa skrev 2013-10-25 13:00:53 följande:

Kolla in sidan www.beautybay.com   där kostar den 240 kr fraktfritt!
    MD Formulations facial cleanser är ännu billigare hos Treat Your Skin, de säljer den för 21,25 pund, dvs. 220 kr fraktfritt till Sverige. 
  • TaaDaa
    Tulipa 01 skrev 2013-10-25 16:20:45 följande:
    MD Formulations facial cleanser är ännu billigare hos Treat Your Skin, de säljer den för 21,25 pund, dvs. 220 kr fraktfritt till Sverige. 

aha, tom ännu bättre! ska absolut kolla in sidan.
  • stoner
    Hallonmaja skrev 2013-10-24 21:15:12 följande:

Vad har du för dagcreme då? Oxå någon från Md?
    Jupp, jag kör bara MD. Den heter "Moisture Defence antioxidant creme", räcker att ta på till kvällen för mig, har ingen dagcreme. Sen har jag "Daily peel pads" också. Dom är bra men hutlöst dyra. Jag köpte en "kit" från Skincity när dom reade dom.

Köp från England, det gör min syster och det är mycket billigare.
Svar på tråden Bästa hudvårdsserien för blandhy som lätt får finnar? Tips??