OBS, känslig tråd!!, billigt beteende? "Visa Fittan Så Får Du Godis"
Ja, när jag var liten, eller ja, 15-18år, då sa man på skämt till vissa tjejer, "Visa Fittan Så Får Du Godis", när det var sommar kunde man byta ut Godis mot Glass.
Men idag, då räcker det med att man går in på en sida som denna här, letar upp hel-kropps-tråden och så frågar man lite gulligt "snälla, visa lite bröst och rumpa" så väller det in med massor utav bekräftelse uppmärksamhets kåta tjejer kvinnor som gärna visar både det ena och det andra.
Nu undrar jag hur det kunde bli såhär? Att tjejer kvinnor, på bara 20år, kunde gå från att vara som vem som helst, till att bli vardagliga slampor och slynor som inte skyr att visa ut både det ena och det andra. Även om de inte visar ansikte etc, så är det inte speciellt svårt att lista ut vem som är vem, så min fråga står ännu kvar??
Jag ber också om att få slippa allt gaggande om att kvinnor frigjort sig bla bla bla, för det handlar inte ett dugg om det, utan om något annat, som jag inte vet, därför så vore det intressant att få höra hur ni tjejer kvinnor i allt större utsträckning har blivit så lätta på foten?
Det enda jag kan tänka mig, är att man på "internet" tror att man är anonym och att man inte är slampig och billig om man visar fittan brösten etc på nätet, att det inte är lika som att visa det utanför Konsum vitt öppet för allt och alla (och ja, det är ju en viss skillnad, men ändå)