• Anonym (Undrar??)

OBS, känslig tråd!!, billigt beteende? "Visa Fittan Så Får Du Godis"

Ja, när jag var liten, eller ja, 15-18år, då sa man på skämt till vissa tjejer, "Visa Fittan Så Får Du Godis", när det var sommar kunde man byta ut Godis mot Glass.

Men idag, då räcker det med att man går in på en sida som denna här, letar upp hel-kropps-tråden och så frågar man lite gulligt "snälla, visa lite bröst och rumpa" så väller det in med massor utav bekräftelse uppmärksamhets kåta tjejer kvinnor som gärna visar både det ena och det andra.

Nu undrar jag hur det kunde bli såhär? Att tjejer kvinnor, på bara 20år, kunde gå från att vara som vem som helst, till att bli vardagliga slampor och slynor som inte skyr att visa ut både det ena och det andra. Även om de inte visar ansikte etc, så är det inte speciellt svårt att lista ut vem som är vem, så min fråga står ännu kvar??

Jag ber också om att få slippa allt gaggande om att kvinnor frigjort sig bla bla bla, för det handlar inte ett dugg om det, utan om något annat, som jag inte vet, därför så vore det intressant att få höra hur ni tjejer kvinnor i allt större utsträckning har blivit så lätta på foten? 

Det enda jag kan tänka mig, är att man på "internet" tror att man är anonym och att man inte är slampig och billig om man visar fittan brösten etc på nätet, att det inte är lika som att visa det utanför Konsum vitt öppet för allt och alla (och ja, det är ju en viss skillnad, men ändå)

• Svar på tråden OBS, känslig tråd!!, billigt beteende? "Visa Fittan Så Får Du Godis"
  • Anonym (fia)

inte så svårt att lista ut vem du är heller...

• whybother
    Anonym (fia) skrev 2013-10-21 22:56:51 följande:

• Anonym (Tjej 28)

Varför bryr du dig? Låt folk vara exhibitionistiska på nätet om de vill. F.ö. är det minst lika lätt att få en kille att visa diverse kroppsdelar...

• Petrol

Är det inte mest rätt skumt att det ska vara en så konstig grej o visa upp sig då? det är liksom så folk ser ut, alla vet de, vi består av samma soppa, yadda yadda. och det är ju allmänt accepterat att alla behöver lite bekräftelse mellan varven utom någon enstaka eremit någonstans, så varför inte liksom?

Folk är knäppa och har konstiga hangups.

• Anonym (Undrar??)
    Anonym (fia) skrev 2013-10-21 22:56:51 följande:

Om du inte bidrar med något relevant till tråden, så låt bli att skriv.

whybother skrev 2013-10-21 23:00:20 följande:

Likaså till dig

• Anonym (Undrar??)
    Anonym (Tjej 28) skrev 2013-10-21 23:00:44 följande:
    Varför bryr du dig? Låt folk vara exhibitionistiska på nätet om de vill. F.ö. är det minst lika lätt att få en kille att visa diverse kroppsdelar...
    Njae, nu var det inte det som det handlade om. Så är det säkert, men det var inte det som var frågan. Att killar män alltid har blottat sig, det vet vi ju alla, men att tjejer kvinnor gått från att på bara några decennier, ändra beteende och attityd på detta sätt, det är just det som jag helt enkelt undrar över?! 

Tror ju inte att det handlar om att de tycker om att "visa ut sig", tror inte att de som var med i boken "Skamfläck", tyckte det var så roligt att sälja sig och visa ut sig för en massa..... Så än en gång, vad driver er tjejer kvinnor till att visa fittor bröst etc, bara genom att någon ber om det??
  • Anonym (Undrar??)
    Petrol skrev 2013-10-21 23:00:50 följande:
    Är det inte mest rätt skumt att det ska vara en så konstig grej o visa upp sig då? det är liksom så folk ser ut, alla vet de, vi består av samma soppa, yadda yadda. och det är ju allmänt accepterat att alla behöver lite bekräftelse mellan varven utom någon enstaka eremit någonstans, så varför inte liksom?

Folk är knäppa och har konstiga hangups.
    Njae, konstigt och konstigt, här i Sverige är det väldigt märkligt beteende, eftersom Svenskar allt som oftast "ute bland allmänheten" är tysta och blyga, men på nätet, oj oj oj, då visas både det ena och det andra. Nu handlar det ju inte om att man inte ska visa upp sig, klart man ska göra det om man vill det, men då får man ju gå ut med att "jag älskar att få uppmärksamhet bekräftelse på att visa mina bröst och röv och fitta", men alla nekar ju till att det är därför, alla bara kommer med konstiga förklaringar som att "kvinnor är frigjorda", "kvinnor har också rätt att visa sig" etc etc

Än en gång, inte det som jag frågar eller undrar om, utan vad som kan göra att det har ändrat sig så mycket under bara 10-20år?
  • Som snö
    Anonym (Undrar??) skrev 2013-10-21 23:15:21 följande:
    Njae, konstigt och konstigt, här i Sverige är det väldigt märkligt beteende, eftersom Svenskar allt som oftast "ute bland allmänheten" är tysta och blyga, men på nätet, oj oj oj, då visas både det ena och det andra. Nu handlar det ju inte om att man inte ska visa upp sig, klart man ska göra det om man vill det, men då får man ju gå ut med att "jag älskar att få uppmärksamhet bekräftelse på att visa mina bröst och röv och fitta", men alla nekar ju till att det är därför, alla bara kommer med konstiga förklaringar som att "kvinnor är frigjorda", "kvinnor har också rätt att visa sig" etc etc

Än en gång, inte det som jag frågar eller undrar om, utan vad som kan göra att det har ändrat sig så mycket under bara 10-20år?
    Ja. Varför visade inte fler fittan på nätet för tjugo år sedan??
  • Anonym (Tjej 28)
    Anonym (Undrar??) skrev 2013-10-21 23:12:35 följande:
    Njae, nu var det inte det som det handlade om. Så är det säkert, men det var inte det som var frågan. Att killar män alltid har blottat sig, det vet vi ju alla, men att tjejer kvinnor gått från att på bara några decennier, ändra beteende och attityd på detta sätt, det är just det som jag helt enkelt undrar över?!  Tror ju inte att det handlar om att de tycker om att "visa ut sig", tror inte att de som var med i boken "Skamfläck", tyckte det var så roligt att sälja sig och visa ut sig för en massa..... Så än en gång, vad driver er tjejer kvinnor till att visa fittor bröst etc, bara genom att någon ber om det??

Du kan inte jämföra vuxna människor som tänder på att visa sig på nätet med barnprostitution. Om du inte förstår varför ska jag ge dig två ledtrådar 1. Det ena görs av människor som tänder på det och får en kick 2. Det andra är ett självskadebeteende som exploateras av hjärtlösa torskar.
  • Petrol
    Anonym (Undrar??) skrev 2013-10-21 23:15:21 följande:

Om du kollar på det så har jävligt mkt föränrats på 20år, folk lever på ett helt annat sätt, med väldigt andra rutiner. Egentligen vore det kanske rätt märkligt om den här punkten skulle vara fredad i en i övrigt föränderligt värld kort och gott?
  • Anonym (Undrar??)

Bump..

• Anonym (Undrar??)

Ingen mer?

• Persona

Fattar inte vad du är ute efter eller hur du tänker? Super slemmigt att säga "visa fittan så får du godis" varför höll ni på så? Skulle nacka en person som jag hörde säga något sån skit till en jämnårig tjej. Är du helt hundra på att du har en uppdaterad syn på kvinnor och sexualitet, eller vill du att vi på FL ska upplysa dig? Jag får faktiskt mest vibbar av att du själv går igång på att skriva könsord vilket väl är upp till dig, men lägg tråden i sex och samlevnad i så fall.

• Anonym (Undrar??)
    Persona skrev 2013-10-26 18:31:42 följande:
    Fattar inte vad du är ute efter eller hur du tänker? Super slemmigt att säga "visa fittan så får du godis" varför höll ni på så? Skulle nacka en person som jag hörde säga något sån skit till en jämnårig tjej. Är du helt hundra på att du har en uppdaterad syn på kvinnor och sexualitet, eller vill du att vi på FL ska upplysa dig? Jag får faktiskt mest vibbar av att du själv går igång på att skriva könsord vilket väl är upp till dig, men lägg tråden i sex och samlevnad i så fall.
    OJ, här var det taggarna utåt direkt, utan att ens ha läst och förstått innebörden med mitt inlägg och ändå så är du "debattör", så det förvånar mig lite, men läs inlägget som jag skrev i ingressen, så kan vi prata vidare efter det.
  • MikNis
    Anonym (Tjej 28) skrev 2013-10-21 23:00:44 följande:
    Erbjuder tjejer  att ta killens disk om han visar kuken? 
Svar på tråden OBS, känslig tråd!!, billigt beteende? "Visa Fittan Så Får Du Godis"