• malte13

acryl/gelenaglar

Hej! Någon här som har koll på hur akryl och gelenaglar håller sej om man använder en del handsprit? Håller dom för det?

• Svar på tråden acryl/gelenaglar
  • Fia 28

Så jäkla knepigt som det är att få bort gellacket så har jag lite svårt att tro att handsprit ska förstöra det. Men jag har inte testat.

• blomman07

Sprit kan förstöra den blanka ytan och lämna ett "kladd". Jättesvårt att förklara men det har hänt mig en gång, då gick jag till en tjej som fixade naglarna hemma. Har använt handsprit när jag fått naglarna fixade på en vanlig galleriasalong och då gick det fint :)

• Copycatkid

Det ska inte påverka sålänge nagelterapeuten använder vanliga produkter, har aldrig varit med om att det ska påverka. Håller själv på att utbilda mig till nagelterapeut och vi spritar händer och naglar själva innan varje kund och vi har ju också förlängning. Sålänge du inte doppar händerna i sprit i flera minuter i sträck. Tänk på att smörja nagelband varje morgon och kväll, lösnaglarna håller bättre och är fina längre om man återfuktar, handsprit torkar ju tyvärr ut trots de få återfuktningsämnen de innehåller! Lycka till :)

• Copycatkid

tänk på att boka hos en legitimerad nagelterapeut! Be att få se diplom så du är säker på att du får perfekta och friska naglar! :) 

Svar på tråden acryl/gelenaglar