• Anonym (blä)

Färskt blod i avföring!! Stress? Äckelvarning!

Jag vet att det är fullt normalt med kiss och bajs, men samtidigt så är det fortfarande äckligt. Så därför satt jag ut en äckelvarning i trådens namn bara för att folk inte ska ta illa upp över detta inlägg!

Satt på toa för en stund sedan, har feber och är allmänt trött för tillfället. Var väldigt hård i magen och kände hur det gjorde ont att bajsa för jag var så hård. Kändes ungefär som att öppningen skulle vidgas ett par cm om jag skulle få ut korven. Men jag är ganska tjurig av mig, så även om jag nästan satt och grinade för att det gjorde ont så tryckte jag på.

När jag skulle torka mig såg jag att det var blod, färskt blod både i toan och en hel del på papperet. Vet inte om det kan ha blivit typ analsprickor eftersom jag tryckte på, eller om det kan bero på stress?

Någon annan som upplevt detta?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Färskt blod i avföring!! Stress? Äckelvarning!
  • Anonym (jj)

Det är vanligt att det blöder lite om man har varit hårt i magen. Inget farligt och blir inga men av det.

• Anonym

Är det färskt blod brukar det inte vara någon större fara om man vet med sig att man är hård i magen och att det gjort ont. Värre är det ju om avföringen är svart, då kommer ju blodet inifrån nånstans.

Får ofta sprickor och det ser ju lite hemskt ut när det blir blod i vattnet, ser ju hundra gånger mer ut än vad det är

• Anonym (sss)

Troligen en spricka i ändtarmsöppningen pga hård mage...

Svar på tråden Färskt blod i avföring!! Stress? Äckelvarning!