• Eiruki

    Svar på prover

    Hejsan

    Det är så att för ca 4 1/5 år sedan så hade jag upprepade missfall. Jag och dåvarande pojkvännen gjorde slut innan vi hann gå på utredning så vi fick aldrig veta vad som var fel.

    Men nu så sitter jag med ett brev jag nyss fått, då jag gått på utredning med min sambo. Det står att alla prover labbet har tagit utföll normala, men att APTT som de tagit två gånger har ett lätt förhöjt värde på 46. 28-40 är normalt. Det finns inte några antikroppar så läkaren säger att APTT inte har någon betydelse då man ibland har en lätt avvikelse som betraktas som normalt.

    Han avslutar med att de inte har någon förklaring till upprepade missfall och att min utredning är komplett.

    Nu vet jag inte vad jag ska känna. Om jag ska vara glad eller ledsen. Är jätte glad och lättad över att proverna utföll normala. Men jag vill inte ha någon avvikelse som Betraktas som normalt. Tänk om det har betydelse? Tänker jag.

    Har någon annan fått liknande svar på APTT? Eller är jag bara paranoid?


  • Svar på tråden Svar på prover
  • Eiruki
    Eiruki skrev 2013-10-22 12:41:54 följande:
    Hejsan

    Det är så att för ca 4 1/5 år sedan så hade jag upprepade missfall. Jag och dåvarande pojkvännen gjorde slut innan vi hann gå på utredning så vi fick aldrig veta vad som var fel.

    Men nu så sitter jag med ett brev jag nyss fått (gällande missfall jag hade då), då jag gått på utredning med min sambo. Det står att alla prover labbet har tagit utföll normala, men att APTT som de tagit två gånger har ett lätt förhöjt värde på 46. 28-40 är normalt. Det finns inte några antikroppar så läkaren säger att APTT inte har någon betydelse då man ibland har en lätt avvikelse som betraktas som normalt.

    Han avslutar med att de inte har någon förklaring till upprepade missfall och att min utredning är komplett.

    Nu vet jag inte vad jag ska känna. Om jag ska vara glad eller ledsen. Är jätte glad och lättad över att proverna utföll normala. Men jag vill inte ha någon avvikelse som Betraktas som normalt. Tänk om det har betydelse? Tänker jag.

    Har någon annan fått liknande svar på APTT? Eller är jag bara paranoid?

  • Eiruki

    Jag råkade att skicka samma inlägg igen. :$ Menade med att skriva att mitt värde både låg på 46 respektive 43.

Svar på tråden Svar på prover