• siri89

    Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv

    Hej!
    Jag har precis börjat min första kur av pergotime och är nyfiken att följas åt med andra och se hur VUL gått osv.

    Jag har varit på VUL dag 12 och då var det största ägget bara 7,9mm. Dag 17 så hade jag ett ägg som var 11-12mm och väntar nu på ett tredje VUL och hoppas att det ägget ska ha växt till sig! Läkaren pratade även om att ev ge ägglossningsspruta, antar de är ovitrielle som jag sett folk skriver om, är väldigt ny inom detta. Dock brukade man ibland skippa de första kuren för och se om man kan få ägglossning själv, men känns dumt att chansa kanske.
    Jag har ätit en enkel kur.
    Vore kul att följas åt med andra och se hur de går och dela med sig om tips osv Glad

  • Svar på tråden Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv
  • siri89

    Ingen annan som kör pergo:)?
    Vul 3- dag 21, ett ägg på 18mm, läkaren tror på ÄL nu i helgen så kör för fullt med stickor och umgänge med karln:)
    Spruta trodde han inte jag skulle behöva och vi skulle testa att se om de blir naturlig ÄL...

  • Xaxxa

    Jag äter tog sista i fredags enkel och första. Mår skit och ska på koll på måndag först på dag 12.

  • siri89

    Ok! Kände ingenting jag, men hoppas de är värt de och hoppas de ser lovande ut på måndag!:)

  • Xaxxa
    siri89 skrev 2013-10-27 02:28:11 följande:
    Ok! Kände ingenting jag, men hoppas de är värt de och hoppas de ser lovande ut på måndag!:)

    Detta är första kuren jag äter så jag vet ju inte alls hur det ska vara men att få röda utslag på hela överkroppen och att det småsticker och bränner i huden tror jag inte det ska göra. Har du haft ÄL än? Jag har inte fått nåt positivt ÄL-test inga fertila flytningar heller än så får se vad läkarn säger.
  • siri89

    Ok ja de lät konstigt! Nej jag är på dag 23 nu och ÄL stickorna börjar bli starkare och jag känner nu som att jag har ÄL. De hugger och sticks i magen, mår lite illa och man känner att de händer något.

    Har en bild på ÄL-stickorna från igår och idag, de är inte lika starka som kontrollstrecket men ganska så starka så jag vet inte. Nått är de iaf och umgås med karln hela tiden för att vara på säkra sidan!

    Så jag tror du får vänta lite på ÄL, de ska ju oftast ske mellan dag 12-17 men min uppfattning av FL så verkar de flesta få efter de så de kommer förhoppningsvis:) de ska ju växa ca 2mm per dygn, jag verkar va lite segare, snarare 1-1,5 per dygn men de kommer:)!

  • Xaxxa
    siri89 skrev 2013-10-27 15:56:40 följande:
    Ok ja de lät konstigt! Nej jag är på dag 23 nu och ÄL stickorna börjar bli starkare och jag känner nu som att jag har ÄL. De hugger och sticks i magen, mår lite illa och man känner att de händer något. Har en bild på ÄL-stickorna från igår och idag, de är inte lika starka som kontrollstrecket men ganska så starka så jag vet inte. Nått är de iaf och umgås med karln hela tiden för att vara på säkra sidan! Så jag tror du får vänta lite på ÄL, de ska ju oftast ske mellan dag 12-17 men min uppfattning av FL så verkar de flesta få efter de så de kommer förhoppningsvis:) de ska ju växa ca 2mm per dygn, jag verkar va lite segare, snarare 1-1,5 per dygn men de kommer:)!

    Kan inte se dina test. Jag fick ganska starkt idag men inte positivt än. Finns bilder i mitt galleri. Hade ÄL på dag 12 senast utan Pergo, är på dag 11 idag och ska på läkarbesök på kliniken imorgon bitti för VUL och mäta. Vet att de växer 2 mm/dygn tror på ÄL denna vecka runt måndag- onsdag nånstans, känns i äggstockarna och ryggen och nu började flytningarna komma framåt eftermiddagen samt att tappen är fertil så idag var det dags att fylla på så det finns spermier redo om ÄL sker inom 24 timmar.
  • siri89


    Där är dem, har tagit i princip två varje da, morgon och kväll... Köpte CB test idag men blev ingen glad gubbe... så et ej om jag haft ÄL eller om det inte blir något? Fick ytterligare en VUL tid idag för att se!
     Vad tror du om testerna? Hurgick de på VUL för dig idag?? Ska kolla ditt galleri!  
  • Xaxxa
    siri89 skrev 2013-10-28 11:58:27 följande:
    Där är dem, har tagit i princip två varje da, morgon och kväll... Köpte CB test idag men blev ingen glad gubbe... så et ej om jag haft ÄL eller om det inte blir något? Fick ytterligare en VUL tid idag för att se!  Vad tror du om testerna? Hurgick de på VUL för dig idag?? Ska kolla ditt galleri!  

    Dina test ser inte positiva ut än. Jo det gick bra 2 ägg såg han ett på 17 och ett på 18 mm så ÄL imorgon eller onsdag och nu visar ÄL testet positivt, kolla galleriet.
  • siri89

    Härligt!! Håller tummarna då:)!
    Jag var på VUL igår igen och de visa på ÄL, hon trodde på lördag kväll kanske så nu var de bara att vänta sa hon:) dåliga tester som är så otydliga! Kör CB tester nästa gång!!

  • Xaxxa
    siri89 skrev 2013-10-29 05:25:28 följande:
    Härligt!! Håller tummarna då:)! Jag var på VUL igår igen och de visa på ÄL, hon trodde på lördag kväll kanske så nu var de bara att vänta sa hon:) dåliga tester som är så otydliga! Kör CB tester nästa gång!!

    Vilken dag är du på nu och vilken dag i cykeln väntas du ha ÄL? Jag hade troligen ÄL i går måndag.
Svar på tråden Börjat med pergotime i oktober, följas åt med VUL osv