Får ni lägga in matlåda med en plastpåse (alltså inte en fryspåse) runt?
På mitt jobb har det införts att man under inga omständigheter får lägga in sin matlåda med en påse (typ ica-kasse) runt.
Har ni samma regel?
På mitt jobb har det införts att man under inga omständigheter får lägga in sin matlåda med en påse (typ ica-kasse) runt.
Har ni samma regel?
Aldrig hört talats om - varför?
Ja den regeln har vi också.
Nej det får vi inte på mitt jobb.
Det är inte direkt hygieniskt att lägga in en påse som stått på ett skitigt golv i en kyl där man har annan mat eller frukt.
Så hade vi på mitt förra jobb - jättebra!
Ica-kassar mm står på parkeringar, vi kundvagnar, i bilen, på diskbänkar osv osv osv. Vidrigt äckligt är det faktiskt att stoppa in en sådan påse i kylen!
Dessutom var det enkelt att se vilka matlådor som stått där i flera veckor och blivit lurviga och orsakade all vidrig lukt i kylen - det är lätt att en påse glöms bort bland alla andra påsar och sedan möglar maten därinne och kylen luktar vidrigt!
Ja. Det är väl fullkomligt självklart att man inte gör?!
Kan säga att på min senaste arbetsplats var det rent ut sagt VIDRIGT i kylen! Fullproppade med påsar med matlådor. Jag jobbade där i 4 månader och mer än hälften av påsarna försvann/flyttade sig inte en cm under denna tid. Man var inte sugen på att stoppa in sin lunch där!
ja den regeln tror jag finns på rätt många arbetsplatser.
Tycker det låter som en vettig regel... Själv är jag dock lite små fjantig... har en liten lunch frysväska (lagom stor för lunchlåda, frysklamp och bestick) och har den nu på min plats på mitt nuvarande jobb, på tidigare jobb hade jag den i mitt skåp
Vet inte varför för jag är inte så nojjig annars men just med lunchlådor på jobbet så är jag det... använder helst inte bestick, tallrikar och glas på jobbet heller.... har min egen vattenflaska som jag dricker ur, och då med mig egna bestick och äter direkt ur min lunch låda Känns fräschare på något sätt
Haha jag som annars är världens minst nojjiga människa:-P
Aldrig hört talas om ett sådant förbud, eller reflekterat över att det på något sätt skulle vara äckligt. Nu har jag tänkt efter och jag tycker inte att det är äckligt.