• milysium01

    Någon som varit gift med ett Jehovas vittne? Hon tog vårt barn för att jag inte ville döpa mig, det har gått 6 månader och jag vet fortfarande inte vart min son är.

    Hej. Jag har varit gift med ett vittne, jag studerade med de men efter två år så insåg jag att organisationen ÄR falsk, jag ville inte döpa mig. Några dagar senare tog hon vårt gemensamma barn och försvann, nu har det gått sex månader och igår fyllde han 1år. Finns det någon som har liknande erfarenhet?

  • Svar på tråden Någon som varit gift med ett Jehovas vittne? Hon tog vårt barn för att jag inte ville döpa mig, det har gått 6 månader och jag vet fortfarande inte vart min son är.
  • merjama

    oj va hemskt, hoppas verkligen det löser sig!
    En "dum" fråga har du polisanmält försvinnandet?

    STYRKEKRAMAR

  • milysium01

    Nu är det så att man inte bara kan ta ett barn och försvinna. Det hon gjorde var att hon tog vårt barn, men hennes föräldrar tog henne till polisen och anmälde mig för misshandel, som de la ner omgående. Men tack vare så kunde hon gå till soc istället,som har lägre bevisningsgrad. Det är hennes ord mot mina videokklipp och ord, men konstigt nog så väger inte min video bevisning tillräckligt mot hennes ord. Mina videoklipp visar att allt står bra till mellan oss. För mig handlade det om religion, inte att det var problem mellan mig och frugan, för det fanns inga problem mellan oss som par. Den som kan något om Jehovas vittnen, vet att den som inte är ett vittne, tillhör världen, som tillhör satan, enligt dem. Den som hoppar av Jehovas vittnen eller, som i mitt fall,inte vill fortsätta, kallas för avfällingar, dessa ska man absolut inte ha med att göra, man ska rädd sig själv,och finns det barn inblandade ska de också räddas, från avfällingar. Nu har det gått sex månader och jag känner mig chanslös. Enligt Jehovas vittnen så ska de inte ta del av världen, men de verkar göra det när det gynnar de. Jag visste att dem var falska. Jag hittade olika dokument ute på nätet som visar på att de varit medlem i FN, den som lyssnat på vittnen säger att FN är satan. Det var sånt som jag ifrågasatte, men fick inga svar, jag ifrågasatte min fru hur hon skulle orka leva med sig själv om vår son behövde blod och hon nekade till det för att organisationen sa nej till det?

  • Anna74a

    Du borde ju kunna beskriva för soc att han lever med Jehovas vittnen.
    Det borde ju klassas som psykisk och känslomässig misshandel.

  • milysium01

    Kanske inte ordagrant, men något åt det hållet. Det som är chockerande, som min advokat säger, är att vi män inte är lika värda när det barn är inblandade. Så har fallet varit sedan begynnelsen, eftersom mamma bär barnet i nio månader och barnet är i mer behov av mamman. Han har jobbat med sådant här i många många år och har förstått att samhället, ser så på saken. Hur ska man jobba mot en sån uppförsbacke? Jag undrar om det finns någon där ute som varit ett Jehovas Vittnen, jag önskar också prata med dig?

  • IafiaE
    milysium01 skrev 2013-10-22 20:23:54 följande:

    Kanske inte ordagrant, men något åt det hållet. Det som är chockerande, som min advokat säger, är att vi män inte är lika värda när det barn är inblandade. Så har fallet varit sedan begynnelsen, eftersom mamma bär barnet i nio månader och barnet är i mer behov av mamman. Han har jobbat med sådant här i många många år och har förstått att samhället, ser så på saken. Hur ska man jobba mot en sån uppförsbacke? Jag undrar om det finns någon där ute som varit ett Jehovas Vittnen, jag önskar också prata med dig?


    Idag är det fler pappor som får vårdnaden särkilt om mamman hindrar ett umgänge. Jag tror du har stora chanser, men ta kontakt med familjerätten.

    Å med en advokat med den inställningen kommer du få det svårt.
  • milysium01

    Jag lyssnar till vad du säger och det är så som du upplever mig just nu. Jag är knäckt och mitt självförtroende har fått sig en rejäl törn, jag vet. Tack

  • Tow2Mater

    Oavsett om du är anmäld för misshandel av din exfru eller inte, ska de inte hindra dig fran att träffa ditt barn.  Skaffa en bra advokat. Oavsett om man anser att ett litet barn är i mer behov av mamman eller inte, behover det fortfarande sin pappa. Det tror jag inte nån säger emot. Räkna inte med boende varannan vecka ännu, men umgänge absolut.

  • milysium01

    Tow2Mater. Jag vill verkligen att det ska bli så, och jag kommer inte att ge upp min son. Jag kommer, om så behövs, överklaga så långt det går. Egentligen är det ju inte riktigt klokt att man kan hitta på, jag är rädd, han har slagit mig, det läggs ner, och genom det starta en process som jag inte önskar någon ska gå igenom. Jag har full förståelse för att man vill skydda sitt eget barn från ena föräldern om denne utnyttjat sitt barn sexuellt eller använt våld mot den.

Svar på tråden Någon som varit gift med ett Jehovas vittne? Hon tog vårt barn för att jag inte ville döpa mig, det har gått 6 månader och jag vet fortfarande inte vart min son är.