• Retrogirl01

Ändrar ni också ert liv efter alla behandlingar?

Hej alla! Vill bara höra med andra som också utreds eller behandlas med insemination eller IV, om ni låter ert liv styras av alla läkarbesök etc? Jag och min man har kämpat i många år med att försöka få barn... och har tyvärr inte lyckats än, och vi har hela tiden styrt in vårt liv efter alla tider efter ultraljud, äggledarspolning, samtal med läkare, inseminationer osv... Bland annat hoppat över semestrar, ändrat semestrar. Till exempel nu så har jag möjligheten att åka till London om tre veckor tillsammans med min syster. Jag vill verkligen åka men det hamnar precis kring min ägglossning och då kanske jag missar ett inseminationstillfälle. Och jag är verkligen besatt av att inte missa något tillfälle att insemineras. Hur hade ni gjort? Någon som känner igen sig...?

• Svar på tråden Ändrar ni också ert liv efter alla behandlingar?
  • Hellan73

Japp, been there! Ställt in affärsresa till London pga sprutstart, tackat nej till ett antal middagar pga krock med spruttider, missat ett antal viktiga jobbmöten pga UL eller ingrepp etc, etc.... MEN är nu i vecka 38 med ett sparkande liv i magen! Tror du att det känns som jag prioriterade fel? :D

• Retrogirl01

Då är jag inte ensam med andra ord!! :) Stort grattis till bebisen i magen! Precis det som gör det värt alla uppoffringar.

• LängtansBlåaBlomma

Nej inte än. Lyckas styra läkarbesöken efter arbetet och sprutor tar jag ändå, var jag än är.

• Sol1975

Jag gjorde 5 inseminationer och 2 IVF som ensamstående under en period av 2,5 år.
    Jag arbetade men i övrigt var det som att hela livet var "pausat" pga behandlingar och planering inför behandlingar.

• trina

Jag har ett väldigt flexibelt jobb så det har inte hitills varit några större problem. Men visst, har fått planera jobbresor runt mina behandlingar och flytta möten m.m. Men det har inte varit några större problem. Skulle säkert  spruta på jobbet om det inte var pga gemensam kyl. Men å andra sidan så har jag lite olika jobbtider så det kan säkert behövas någon gång. Men det tar jag då.

Jag har sagt såhär, livet framför jobbet. Ska aldrig sätta något i mitt arbetsliv framför mitt privatliv. Oavsett hur mycket jag vill åka till ett visst land på jobbresa m.m.  

Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
  • trina
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-11-05 20:13:08 följande:
    Trina. Vad tar du som kräver kylförvaring?

Jag har fått för mig att sprutor kräver det? Kommer ju få börja med det snart hoppas jag.
Svar på tråden Ändrar ni också ert liv efter alla behandlingar?