• klarabella87

Vad är grejen med text på väggarna ???

Jag har länge funderat på detta med text på väggarna. I var och vartannat hem hittar man tavlor eller texter på väggarna, t.ex Home sweet home, Lycka, Fånga dagen, Carpe diem, eller varför inte sina barns namn, födelseår m.m. 

Är det någon mer än mig som inte förstår vad grejen är med dessa texter på väggarna? Jag tycker verkligen inte det är snyggt överhuvudtaget.

Ja alla får ju såklart göra som dom vill med smyckning av väggar. men förklara gärna för mig vad som är det snygga/fina med text på väggarna? och varför ni väljer att ha det, istället för kanske en fin tavla eller så. 

Tack för mig 

• Svar på tråden Vad är grejen med text på väggarna ???
  • klarabella87

Jo 

Whitetrash86 skrev 2013-10-22 23:03:50 följande:
    för att det var (kanske fortfarande är) den senaste flugan..
    Så tänker jag också.. Men det känns som det var 10 år sedan det var riktigt inne
  • Mli 014

Det enda jag har i text på väggen , är en såndär korsstyngsbroderi med texten:
    "En stor KUK är en klen tröst i ett fattigt hem"
    Det kanske skulle bli den nya flugan? =P
    Jag tycker också att det är sådär chabby-chiq-gräsligt..
    "massproducerad-idyll" liksom

• La Lola

Enkelt; vi som har det tycker att det är fint.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Principia

Jag förstår det inte alls och undrar detsamma! Eller, att barnets namn står på väggen i barnrummet ser jag inget konstigt med, men att i sovrummet ha "always kiss me good night" ovanför sängen...? Har man kommunikationssvårigheter med partnern tro, och använder väggord för att få fram budskapet? Det vore en sak om det var något personligt med speciell innebörd, men det är ju massproducerade klichéer vi pratar om!

• Lindsey Egot the only one

Ska man inte läsa varje dag för att hålla uppe sin läsförmåga?

Whitetrash86 skrev 2013-10-22 23:03:50 följande:

för att det var (kanske fortfarande är) den senaste flugan..

Senaste flugan. Min morfars fars hus hade väggord målade högst upp under taklisten.

Typ av text var något om att Gud var med familjen och att bruket på gården skulle ge god skörd. Sedan hade de även en fantastisk takmålning i vardagsrummet också.

Så dessa fånga dagen osv är i minsta laget om jag tänker till morfars barndomshem.
  • Margaux

Kom på att jag har en skylt med text på... Står  "Welcome to Wine Country" Den ligger på någon vinlåda då den inte kommit upp efter flytten.
    Så då är jag nog WT då. 

Principia skrev 2013-10-22 23:19:40 följande:

Jag förstår det inte alls och undrar detsamma! Eller, att barnets namn står på väggen i barnrummet ser jag inget konstigt med, men att i sovrummet ha "always kiss me good night" ovanför sängen...? Har man kommunikationssvårigheter med partnern tro, och använder väggord för att få fram budskapet? Det vore en sak om det var något personligt med speciell innebörd, men det är ju massproducerade klichéer vi pratar om!

Det är väl ännu konstigare med namnet. Vet inte barnet att det är sitt egna rum utan att barnet måste läsa att det är det?
    Grande Rock skrev 2013-10-23 00:14:26 följande:

Vad är grejen med tavlor på väggarna?

The Devil Stole the Beat from the Lord
    Ja du det kan man fråga sig. Helst på barnen. Är det för att man inte ska glömma av hur de ser ut och ska kunna på ett enkelt sätt kunna checka av att man tagit med sig rött unge hem
  • Quala

Extrapris på Ullared ju! Och tänk på alla stackare som inte har hem där det står Carpe Diem på väggen. Hur ska de någonsin få inspiration att gå och impulstatuera sonen Cevins feja, omringad av tribaler, i svanken?

• taquine

Tycker det är gräsligt fult, liksom megatavlor på barn,bröllopspar och husdjur på V-rumsväggen.Sånt kan stanna i sovrummet eller möjligtvis på dass.

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • LyckligaLina

Äh varför överhuvudtaget ha några inredningsdetaljer??? Allvarligt, varför bry sig? Om man inte tycker det är snyggt så handlar man väl inte hem det?
    Det går trender i inredning och just nu är carpe diem budskap ngt som säljs mkt av.

• JessicaDeluxe79

Personligen föredrar jag tavlor på väggarna, men jag HAR faktiskt väggord, (ok, ett...) som jag fått av någon. Detta är dock i ungefär samma färg som väggen det var tänkt att sitta på (miss i planeringen?!) så det fick stå i bokhyllan tills vidare. Lär nog bli spraymålat till en avvikande färg någon gång kanske, men inte än på ett tag.. och även om det blir det så ställer jag det förmodligen på en möbel ändå. Som sagt, jag är inte helt kär i den där väggordsgrejen jag heller. Har sett något som är fint ett par gånger men inte mer.. Kräsen? :)

Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • Minniemousemommy
    klarabella87 skrev 2013-10-22 23:00:11 följande:
    Jag har länge funderat på detta med text på väggarna. I var och vartannat hem hittar man tavlor eller texter på väggarna, t.ex Home sweet home, Lycka, Fånga dagen, Carpe diem, eller varför inte sina barns namn, födelseår m.m. 

Är det någon mer än mig som inte förstår vad grejen är med dessa texter på väggarna? Jag tycker verkligen inte det är snyggt överhuvudtaget.

Ja alla får ju såklart göra som dom vill med smyckning av väggar. men förklara gärna för mig vad som är det snygga/fina med text på väggarna? och varför ni väljer att ha det, istället för kanske en fin tavla eller så. 

Tack för mig 
    För att vi som har det tycker att det är fint? Jag tycker att sådant är jättefint, har gärna wall stickers och sånt istället för tavlor (även fast jag har mycket tavlor också) Det kan ju blir för mycket om man har massa texter överallt, men jag gillar det i lagom. Jag ogillar starkt träfärgade möbler, starkt färgade väggar, för många färger i ett rum och sånt, men jag säger inte att det är ute eller WT för det? Det är bara taskigt. Det finns inget som är ute, alla gillar olika saker på olika tider bara.
    Och ja, jag tog åt mig.
    taquine skrev 2013-10-24 01:04:14 följande:

Tycker det är gräsligt fult, liksom megatavlor på barn,bröllopspar och husdjur på V-rumsväggen.Sånt kan stanna i sovrummet eller möjligtvis på dass.

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
    Du vet väl om att foton på barnen ska man absolut inte ha i sovrummet. Det hämmar sexlusten att råka se foton på ungarna.

Det trodde jag alla visste
  • nozpa

Tycker inte att det är snyggt, och det passar inte i mitt hem. Men stör mig inte på de som har det. Funderar mest på de som har mattor under matbord etc.. Sådant kan jag inte förstå.

Svar på tråden Vad är grejen med text på väggarna ???