• lindsey80

Gravid eller bara något galet?

Hej,

Jag slutade med Qlaira den 2:a augusti i år, för att försöka att bli med barn med min sambo. Vi har inte varit så himla stressade och på, utan mer tagit det som det kommer, för att inte känna någon press. Vad som nu hänt är att jag dels börjat få väldigt ont i perioder, pga endon. Och nu är min mens 3 dagar försenad, trots att stickorna INTE visar plus, vid flertal försök. Vi hade sex senast för ca 10 dagar sedan. Saken hör till den att jag har ALDRIG haft någon utebliven mens under hela mitt liv och den brukar även vara något sånär regelbundet (kan diffa på 1 dag tidgare eller senare, men inte mer). Kan det vara något galet pga endon? Eller kan det vara så bra, att jag är gravid, trots att stickorna inte visar det. Jag har enorm mens- och endovärk, fast inte en minsta tillstymmelse till blödning :(.

Jag har försökt att få tag på någon att prata med (helst min endo-läkare) på Kvinnokliniken här i Umeå. Men utan resultat, efter snart 3 månaders tid. Jag har provat ringa via sjukhusets växel, men där är dom bara nonchalanta och otrevliga. De vill inte hjälpa mig alls, inte heller kolla om det är något fel hos Kvinnokliniken, då man aldrig får någon telefontid (det är talsvar som ber en lämna tel.nr och då säger den jämt att inga tel.tider finns). Växeln vägrade även lämna meddelande direkt till min läkare. När jag blev arg och sa att jag får väl gå såhär i 3 månader till då, utan medicin och med smärtor, så fick jag till svar: "Ja, du får väl göra det, hej då"

Vad tror ni?
    Kan man vara gravid utan pluss?
    Vad kan annars orsaken vara till utebliven mens, då jag ALDRIG annars har det?
    Vad beror menssmärtorna på, utan själva menstruationen?

Tacksam för svar
    Linda

Svar på tråden Gravid eller bara något galet?