• magplask

Plötslig magknip och lös i magen i flera dagar!

Börjar allvarligt fundera på vad som är galet med sonens (snart 3 år) mage. Vi är nu inne på femte dagen av plötslig magknip och dålig mage!
    Magknipen kommer som en käftsmäll verkar det som och han håller sig för magen och gnällgråter, säger att det gör ont. Sen går det över, inom en minut.
    De första två dagarna bajsade han 4-5 ggr/dag och då mest frukt och grönsaker (han är rätt dålig på att äta mat), dag 3 och 4 en till två gånger, grötigt.. och inte sagt något om ont i magen de dagarna.
    Idag tänkte jag ju att det kanske var över nu då, men då får han sådär jätteont i magen igen och sen kanske 10-15 min senare bajsar han ner sig med löst bajs. Sen inget mer..

Han verkar lite loj emellanåt och är inte samma spralliga kille som annars, aptiten är väldigt dålig under dagen men frukost och kvällsmål går i bra. Fast han äter dåligt oftast annars med.
    Småbarnsmage har han också, så bajset är nästan aldrig normalt.
    Har inte tagit tempen men han känns inte varm.

Magsjuka trodde jag första dagen men nu vet jag inte riktigt? Han kräks inte och än har ingen annan heller reagerat.

Vi har precis flyttat också för 1,5 vecka sedan då vi fick mögel i våran lägenhet. Nu bor vi på övervåningen hos mamma och pappa, men det är ändå som ett andra hem då vi bott nära jämt och hälsar på ofta. De två senaste nätterna har han vaknat runt 4 tiden också, han vaknar ALDRIG på natten. Lätt att lägga om honom men ändå.. man börjar fundera på vad som är galet!
    Är det flytten eller har han fått nån sjukdom? Sjukdom gissar jag på men vad? När söker man hjälp?

• Svar på tråden Plötslig magknip och lös i magen i flera dagar!
  • Kasihi

Det låter som det kan röra sig om flrstoppningsdiareé.

Svar på tråden Plötslig magknip och lös i magen i flera dagar!