Partner redan varit med om graviditet, ledsen!
Är som sagt styvförälder och i ett förhållande med en man som verkligen är min själsfrände på alla sätt. Kan inte tänka mig ett liv utan honom. Men ändå så gör det såååå ont att veta att han redan varit med om många stora livshändelser med någon annan. Ex få barn. Vi har velat få barn ett tag nu och ena sidan av mig längtar och försöker o hoppas varje månad så fort mensen är lite sen. Medan den andra sidan av mig är i svart mörker av ångest pga att han gjort allt det där förr. Kan se framför mig hur han o hans ex försökte, äntligen blev med barn, hur han följde hennes kropp utvecklas o köpte barnvagn tillsammans, var med på bb vid förlossningen, hur de grät av lycka tillsammans när barnet kom, hur båda deras familjer var samlade i glädje osv osv. Jag blir ledsen bara jag skriver det här. :/ Kan tillägga att jag generellt inte har något emot barnet. Vi kommer mkt bra överens även om hennes närvaro alltid påminner mig om hans tidigare liv. Kan också tillägga att allt detta hände mkt nyligen då barnet endast är två år o jag o mannen blev tillsammans när hon endast var 6mån.
Vill så himla gärna ha barn o han förmodligen ännu mer än mig, men så fort jag är påväg att bara omfamna hela idéen kommer dessa tankar upp.
Finns ju massa andra tankar i det här med, det första barnet är alltid speciellt för det är just det första (det första med allting kommer man väl ihåg? :P ), vad händer då med vårt, blir ju givetvis lika speciell men aldrig det första... Bara för mig :) Sedan alla andra tankar om att jag o mitt barn alltid kommer att hämmas pga av vart o vad exet vill bo o göra är ju bara det extreeemt jobbigt. Men min kille förstår o vill lösa dessa problem väldigt bra. Det som är kvar är det känslomässiga o jag... Någon som är i samma situation? Några råd? Knep med hur man kan tänka? Någon som fått barn med någon som redan har barn, hur gick det för er?