• Anonym (ärjagknäpp?)

Partner redan varit med om graviditet, ledsen!

Är som sagt styvförälder och i ett förhållande med en man som verkligen är min själsfrände på alla sätt. Kan inte tänka mig ett liv utan honom. Men ändå så gör det såååå ont att veta att han redan varit med om många stora livshändelser med någon annan. Ex få barn. Vi har velat få barn ett tag nu och ena sidan av mig längtar och försöker o hoppas varje månad så fort mensen är lite sen. Medan den andra sidan av mig är i svart mörker av ångest pga att han gjort allt det där förr. Kan se framför mig hur han o hans ex försökte, äntligen blev med barn, hur han följde hennes kropp utvecklas o köpte barnvagn tillsammans, var med på bb vid förlossningen, hur de grät av lycka tillsammans när barnet kom, hur båda deras familjer var samlade i glädje osv osv. Jag blir ledsen bara jag skriver det här. :/ Kan tillägga att jag generellt inte har något emot barnet. Vi kommer mkt bra överens även om hennes närvaro alltid påminner mig om hans tidigare liv. Kan också tillägga att allt detta hände mkt nyligen då barnet endast är två år o jag o mannen blev tillsammans när hon endast var 6mån. 

Vill så himla gärna ha barn o han förmodligen ännu mer än mig, men så fort jag är påväg att bara omfamna hela idéen kommer dessa tankar upp.

Finns ju massa andra tankar i det här med, det första barnet är alltid speciellt för det är just det första (det första med allting kommer man väl ihåg? :P ), vad händer då med vårt, blir ju givetvis lika speciell men aldrig det första... Bara för mig :) Sedan alla andra tankar om att jag o mitt barn alltid kommer att hämmas pga av vart o vad exet vill bo o göra är ju bara det extreeemt jobbigt. Men min kille förstår o vill lösa dessa problem väldigt bra. Det som är kvar är det känslomässiga o jag... Någon som är i samma situation? Några råd? Knep med hur man kan tänka? Någon som fått barn med någon som redan har barn, hur gick det för er?  

• Svar på tråden Partner redan varit med om graviditet, ledsen!
  • Anonym (o)

Men oj... Sök hjälp, det låter helt sjukt.

• hellokill3r

Jag har två barn med olika pappor så jag har dumin partners perspektiv. Och jag vill bara säga "släpp det" till dig.. Det handlar inte om första är speciellt etc, båda gångerna är lika speciella och båda barnen är lika fantastiska! Även fast jag redan hade ett barn tog det inte på något vis udden av när jag väntade mitt andra barn.. Det var fortfarande mitt och min partners första barn och den resan är lika mycket "ny mark" som första gången.. Man lär känna varandra på ett nytt sätt, får dela allt detta för första gången med den man älskar..

Lycka till!

• Anonym (:))

Varje barn är lika speciellt :) 

• Hannah76

Och jag som tyckte det var härligare, roligare och mer spännande att  få tvåan Glad

• hellokill3r
    Hannah76 skrev 2013-10-23 14:13:29 följande:
    Och jag som tyckte det var härligare, roligare och mer spännande att  få tvåan

Haha ja på nåt sätt var man kanske mer förväntansfull! Man visste ju vilken skatt man skulle få
  • Anonym (Metoo)

Vill bara säga att jag inte tycker du är onormal el konstig alls, kanske för att jag är precis likadan! Jag är inte i det stadiet att jag ska skaffa barn (än) men jag har nu dejtat en kille ett tag som har ett barn från ett tidigare förhållande och jag känner absolut igen de tankar du själv skriver om! Jag hoppas du får goda råd från någon här så att jag också kan få lite tips kring den här situationen som är så obekant för mig!

• Anonym (///////)
    Anonym (o) skrev 2013-10-23 14:09:45 följande:
    Men oj... Sök hjälp, det låter helt sjukt.

Det låter inte sjukt. Varför vilja trycka till TS? Helt normala/vanliga känslor.
  • Hannah76
    hellokill3r skrev 2013-10-23 14:14:26 följande:

Haha ja på nåt sätt var man kanske mer förväntansfull! Man visste ju vilken skatt man skulle få

Ja första gången kunde man ju inte njuta av det på samma sätt. Och man trodde att vissa saker var si eller så, att vissa saker var otroligt viktiga men visade sig vara obetydliga osv.

TS alla kommande barn är speciella på sitt egna vis. Första är varken bättre eller sämre. Köpa vagn är ingen stor grej i det hela - han har ju med säkert het betalat bilskatt under tiden han var tillsammans med sitt ex också.

Du måste bryta ditt sätt att tänka, för det enda det orsakar är att du mår dåligt och att din partner blir maktlös.   
  • Anonym (lite samma)

Jag känner igen det där fast på ett annat sätt. Om jag är ute och reser vill jag och mitt sällskap ska uppleva sakerna samtidigt, Jag gillar inte när någon redan har varit där, sett allt, gjort allt och sedan ska visa mig "guldkornen" . Nä fyböveln. 

Vi ska vara nybörjare båda två, uppleva samma saker samtidigt, göra det som man ska göra. 
    När jag följer med någon som ska visa känner jag mig av någon anledning begagnad och smutsig. 

• Anonym (sluta tänk)

Men det är första gången han får barn med DIG ju. Andra barnet är minst lika spännande som det första,samma glädje,samma nyfikenhet,samma oro. Man minns inte allt från första graviditeten, i sådana fall skulle ju ens andra barn med samma pappa vara totalt ointressant och det är det inte.

Jobba med dig själv och slå bort dessa tankar,det förflutna går inte att ändra på. Du har väl också haft andra innan du träffade den här killen även om du inte har barn med någon. Du var väl lycklig och hade drömmar och förhoppningar med andra killar.

Du måste komma förbi det där och leva i nuet :)  Din graviditet kommer inte att vara vardagsmat för din kille jag lovar.

Svar på tråden Partner redan varit med om graviditet, ledsen!