MA? missfall? hjälp!!!
hej,
Är gravid 8+6.
igår morse när jag vaknade hade alla mina symtom försvunnit och dom har hållt sig borta i 1,5 dygm nu. detta gör mig mycket bekymrad. MA??? ingen blödning eller smärta än men har inte ett ENDASTE symtom kvar? grötigheten i hjärnan är helt borta, brösten har HELT slutat ömma och värka, hungern har lagt sig till normal nivå från att ha varit enorm, magens svullnadkänsla är som bortbåst och gråtmildheten är borta. Jag är nu med största sannolikhet säker på att graviditeten upphört ( ma) .
Ringde till barnmorskan idag och hon sa att det KAN röra sig om MA/missfall och att blodet kan komma ut så sent som inom 7 veckor!!! gulp. :( Hon sa dock att jag ska fortsätta att " tro på" att jag är gravid tills det är bevisat motsatsen. JÄVLIGT SVÅRT. dom skulle INTE göra ngt ultraljud utan kroppen gör sitt helt enkelt.
Ringde kvinnokliniken och fick ett Ultraljud om två veckor, vilket är avsevärt mkt bättre än typ 2 månader, som planen är annars.
Suck och urk på burk! :/
vad göra...? att inte oroa sig är ju omöjligt som gravid. detta måste vara FÖR mkt symtom för att ens kallas spökdagar...?!!!