• jalm

Tips på bra surfplatta för hyfsad peng till 7-åring?

Vår son är van att använda vår iPad och vi tänkte nu att han skulle få en egen surfplatta. Vi känner att vi inte har någon lust att köpa en iPad för 4000kr så nu letar jag efter billigare alternativ (max 2000kr).

Jag vill inte ha en Kurio då jag har hört att den inte är något vidare. Har hört att Nexus 7 ska vara en bra platta och den har jag hittat för hyfsat pris. Har hittat några plattor som jag inte vet någonting om och aldrig hört talas om. Det är Denver och DMTECH. Känner någon till dessa? Jag är inte särskilt teknisk eller kunnig inom detta, men det måste ju finnas andra där ute som kan detta? Jag vill ju även att det ska gå att köpa appar till den, via Google play.

Här finns de plattor som jag undrar över:

www.ellos.se/denver-tablet-9-quot-16-9-android-4-1-tac-90011/421276&Ns=RankValue5|1&Nao=1

www.ellos.se/dmtech/dmtech-surfplatta-10-quot-wifi-br-1032dc/423641&Ns=RankValue5|1&Nao=5

Vill gärna höra erfarenheter och tips, tack på förhand.

• Svar på tråden Tips på bra surfplatta för hyfsad peng till 7-åring?
  • LeoNo4AleXo6

Våra grabbar 7 resp 9 år har varsin Acer iconia... 899:-, helt ok och de är nöjda :)

• IafiaE

Till mina barn köpte vi begagnade iPad på game stop. Dom är noga genom kollade och allt trasigt byts ut till nytt. Å dom har garantier.

• Aniiee

Jag har Denver-plattan du länkade till, används flitigt av "mina" barn. Den är bra, ganska mycket platta för pengarna. Har inte stött pånågot spel eller annan app som inte funkar, alla filmformat jag testat funkar, och ungarna tycker att det är guld att kunna läsa serietidningar på den också =)

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden Tips på bra surfplatta för hyfsad peng till 7-åring?