• Anonym (Rynkan)

Rynkfobi! Vad ska jag göra, vill ej operera. Hjälp!!

Vill starta en tråd där man kan diskutera anonymt sina känslor angående rynkor, med fokus på ansiktet då. Själv har jag fyllt 40 och har börjar märka att huden inte är lika fin längre. Trots att jag levt så sunt så att Anna Skipper hade gråtit av lycka. Även använt de bästa krämerna, aldrig rökt. Solar inte.

Har värsta rynkfobin, då jag har en tio år äldre syster som visserligen dyrkat solen hela livet och som redan ser ut som ett russin i hela ansiktet. Så vill jag aldrig se ut, och det är bara tio år kvar.Förvånad Har redan börjat få små  rynkor runt ögon, samt lite slappa ögonlock har börjat visa sig. 

Vad kan man göra?
    Laser? Dermaroller? Krämer (tror inte så mycket på det men men)? Massage?
    Alla tips, förutom kirurgi dvs kniv, som verkligen funkar är välkomna!!      Skål

• Svar på tråden Rynkfobi! Vad ska jag göra, vill ej operera. Hjälp!!
  • Anonym (mm)

Botox kära du, botox!

• Anonym (Rynkan)
    Anonym (mm) skrev 2013-10-23 17:58:16 följande:
    Botox kära du, botox!
    Jag kan tyvärr inte använda botox, för då hänger mina ögonlock ännu mer. Har provat.

Fler tips? 
  • Anonym (Tiny)

Ändra din attityd kanske? Du kommer att få rynkor, så är det bara. Lika säkert som att vi en dag kommer dö. Och visst, dör du ung så slipper du iallafall rynkor. Jag är själv 40 och riktigt längtar efter rynkor och gråa strån. Då kanske folk slutar ta mig för en 16 åring. Jag vill ha pondusen det visar. Jag vill se ut som min ålder. Det finns ju gott om skräckexempel på lyfta och botoxade kändisar som ser ut som nåt man skrämmer barn med. Framförallt hoppas jag att jag får mycket skrattrynkor så det syns att jag haft ett kul liv.

• Anonym (samma)

Jag kände exakt samma sak när jag var 40år, nu är jag 44 och känner inte samma ångest.
    Tror att det är väldigt vanligt att känna såhär i just 40-års åldern. Jag testade först botox ett par gånger 
    men insåg efter ett år att det inte går att hålla på med i längden. Det ska fyllas på flera gånger om året och är dessutom dyrt. Jag vårdar istället min hud noga genom bra hudvårdsprodukter från clinique samt tar ögonkräm varje dag. Fukt i massor, peeling, dricker mycket vatten och äter nyttigt samt tränar 3 ggr i veckan. Jag gör allt jag kan för att bevara min hud och se fräsch ut, men har kommit till ett stadie där jag accepterar att rynkor kommer, varken jag vill eller inte. Det är naturligt och jag är inte längre lika rädd för dem.
    Ibland tar jag en ansiktsbehandling på spa, men inte så ofta. Tror inte på laser och liknande. 

• Anonym (smile)

Skratta, lev ett lugnt och avslappnat liv, ha mycket sex, njut av god mat, motionera, njuuuuut av livet:)

Då försvinner åldern i mängden av glädje inför livet du känner.

Jag såg äldre ut som 30-åring än som 40-åring, helt enkelt för att jag var olycklig och stressad över allt!

• SpanskaFlugan

Finns bara ett knep för att slippa rynkor och gråa hår. Det funkar garanterat och helt gratis är det också. Men det måste göras innan första rynkan dyker upp, sen är det kört. Knepet är enkelt: dö ung.

• Anonym (samma)

SpanskaFlugan:

Fyy vilken dålig humor!

• SpanskaFlugan
    Anonym (samma) skrev 2013-10-23 18:22:58 följande:
    SpanskaFlugan: Fyy vilken dålig humor!

Men det är sant. Och sensmoralen är att ALLA får rynkor så man kan lika gärna acceptera det och göra det bästa av situationen.
  • Anonym (samma)
    SpanskaFlugan skrev 2013-10-23 18:26:07 följande:

Men det är sant. Och sensmoralen är att ALLA får rynkor så man kan lika gärna acceptera det och göra det bästa av situationen.

Haha ja det är sant! Men det lät så ironiskt när du sa att "knepet" är enkelt - dö ung. Precis som att det är en lösning för att slippa rynkor;)
  • Anonym (X)

Läs min tråd om mirakelkrämen.. Som handlar om hemorojdkräm:) . Otroligt men tydligen används det av kändisar.

Svar på tråden Rynkfobi! Vad ska jag göra, vill ej operera. Hjälp!!