Försöker ändra på min kost
Som rubriken lyder så försöker jag ändra min kost så den är hälsosam och som gör att jag kan lättare gå ner i vikt då jag har ett bottenlågt självförtroende och självkänsla. Och dem senaste 7-8 åren och jag går också en gång i veckan hos en kurator + går ut på en promenad i 50 minuter varje dag i rask takt (blir så automatiskt av nån anledning).
Nu är det så att jag också skippar läsk, saft, glass, godis och snabbmat (Donken, pizza ect ect) och äter mycket av grönsaker och äter heller inte mycket vitt bröd eller knappt nån form av pasta. Har också börjat äta frukost på morgonen nu (hälsofil naturell med skurna äppelbitar blandade med lite socker och kanel & ett glas vatten)
Och nu har jag också börjat arbeta/praktisera på Samhall då jag är ute dem timmar jag jobbar (förutom rast) och städar trappor och lite annan städning.
Egentligen vet jag inte vad jag vill uppnå med detta inlägg, kanske några peppkommentarer och väldigt gärna; råd om kost och hur jag ska äta och sånt.
Kom gärna med råd om kost och motion till mig, är oerhört uppskattat!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-24 18:32
Glömde tillägga en grej med motionen, gör också flera sit-ups (över 10 st i a f) ungefär varje dag :)