• Anonym (Kliar)

Kliar i anus

Började för snart 1 år sedan och kommer och går, blev bättre när värmen kom i maj och sämre när kylan kom igen. Har ingen könssjukdomar, inget analsex, inga maskar ren och ingen allergi och ändå kliar det som fan i anushålet eller bakom det. När jag tittar ser det ingen konstigt ut, inga sprickor, hemorojjder jag ser som en litet hud hinder längre bak upp mot ryggen till långt bak men det kliar inte och så ett rött streck bakom det men det kliar inte, utan klådan ät vid snalhålet. Vad fan kan det vara? Vill slippa gå till läkaren och visa hålet för den och lämna bsjsprover.

• Svar på tråden Kliar i anus
  • Anonym

Jag tror glutenintollerans kan ge dessa besvär.

• Anonym (Kliar)
    Anna74a skrev 2013-10-24 05:38:23 följande:
    Candida?

Kan man få svamp i bara hålet?
    Anonym skrev 2013-10-24 08:52:14 följande:
    Jag tror glutenintollerans kan ge dessa besvär.

Allvarligt? Vad får man mer för besvär om man var glutenintolerans?
  • Anonym
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 11:40:34 följande:

Kan man få svamp i bara hålet?
    Anonym skrev 2013-10-24 08:52:14 följande:Jag tror glutenintollerans kan ge dessa besvär.

Allvarligt? Vad får man mer för besvär om man var glutenintolerans?
    Massor olika. Man kan få en eller fler. Googla vet jag... ;) testa ta bort gluten i några veckor så kanske det blir bättre
  • Anonym (Kliar)
    Anonym skrev 2013-10-24 15:39:44 följande:
    Massor olika. Man kan få en eller fler. Googla vet jag... ;) testa ta bort gluten i några veckor så kanske det blir bättre

Får testa att undvika gluten men varför försvann analkådsn i somras då? Käka gluten då med ju.
  • Anonym (Kliar)
    Anna74a skrev 2013-10-24 19:59:05 följande:
    Candida

Hur kan man få det?
  • Anonym
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 20:01:18 följande:

Hur kan man få det?
    Från glutenintollerans ;)
  • Anonym (Kliar)
    Anonym skrev 2013-10-24 22:52:18 följande:
    Från glutenintollerans ;)

Får inte ihop det
  • Anonym
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 22:58:04 följande:

Får inte ihop det
    Har du hört talas om Google?
  • Anonym (Kliar)
    Anonym skrev 2013-10-24 22:58:39 följande:
    Har du hört talas om Google?

Förlåt att man startar en tråd som du själv valde att svara i
  • Anonym (Kliar)

Har aldrig hört talas om att det kliar som fan i antalen om man inte kan käka gluten. Har käkat gluten nu kliar inget alls

• Anonym
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 23:00:07 följande:

Förlåt att man startar en tråd som du själv valde att svara i
    Men lite kan du väl söka efter själv?
  • Anonym (Kliar)
    Anonym skrev 2013-10-24 23:01:37 följande:
    Men lite kan du väl söka efter själv?

Men jag vet inte vad jag ska söka på och det står bara sprickor och hemorrojder om man skulle söka på klåda anal
  • Anonym
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 23:03:10 följande:

Men jag vet inte vad jag ska söka på och det står bara sprickor och hemorrojder om man skulle söka på klåda anal
    Exempel:

* analklåda + candida

* analklåda + glutenintollerans

* analklåda + celiaki

* analklåda + celiaki + candida

* analklåda + glutenintollerans + candida

* analklåda + svamp
  • Anonym (Kanske)

Det låter som en hemorojd. De behöver inte se ut som skräckexemplar á la google, de kan även vara små och relativt osynliga. Men fortfarande vara mycket besvärliga. Finns stolpiller att ta när det kliar, samt salva. Det går också att lindra med xylocain. Gå till en läkare, eftersom du behöver recept (om du inte nöjer dig med en svagare xylocain, finns receptfritt). Du behöver inte lämna bajsprov, men bli undersökt... Hoppas det löser sig.

• Dgnrkgjebd

Jag har inte läst igenom tråden men har samma problem, och har hittat någonting som verkar fungera. När jag väl tog mig en titt så var det rött och irriterat utav bara helvete runt anus (nästan som en skräckbild från Google.. Huuu) . Men då visste jag inte huruvida det berodde på att jag haft klåda i sex månader i sträck, och kliat sönder, eller om det var utslaget i sig. Så småningom om spred sig klådan fram till vecket mellan klittan och de inre blygdläpparna. Jag skäms så mycket att jag inte gått till läkare. Så dumt, speciellt med tanke på att jag själv jobbar inom vården, speciellt när det blev så illa. MEN! När jag såg utslagets art när det dök upp ett nytt vid klittan såg det ut som svamp av typen candida. Är bara 27, så jag lurades av att mest pensionärer och bebisar får den sortens utslag i underlivet. För några dagar sedan köpte jag iaf CORTIMYK på apoteket och började smörja morgon och kväll, samt sova naken och tvätta underlivet med intimolja. Klådan har minskat dramatiskt, irritationen och svullnaden är nästan borta, och själva utslagen börjar försvinna. Pröva det! Kostar under hundralappen på apoteket. Har även läst att svamp i underlivets hud riskerar att "samarbeta" med andra infektioner man har. Ju längre man går, desto större risk är det att få t.ex. utbrott av könsherpes eller kondylom. Du tjänar alltså inget på att vänta. Tråkigt om det ska bli lika illa för dig som det blev för mig för att vi är fegisar. Händer detta igen går jag till doktorn direkt. Lycka till. Kram.

• Anonym (klåda)

Jag lider av analklåda i perioder. Kliar fruktansvärt och blir oftast värre när man ligger ner eller svettas mellan skinkorna. För mig brukar det gå över av sig själv, men det finns salvor att köpa på apoteket. 

• Anonym (Här med)
    Anonym (Kliar) skrev 2013-10-24 00:38:08 följande:

Började för snart 1 år sedan och kommer och går, blev bättre när värmen kom i maj och sämre när kylan kom igen. Har ingen könssjukdomar, inget analsex, inga maskar ren och ingen allergi och ändå kliar det som fan i anushålet eller bakom det. När jag tittar ser det ingen konstigt ut, inga sprickor, hemorojjder jag ser som en litet hud hinder längre bak upp mot ryggen till långt bak men det kliar inte och så ett rött streck bakom det men det kliar inte, utan klådan ät vid snalhålet. Vad fan kan det vara? Vill slippa gå till läkaren och visa hålet för den och lämna bsjsprover.

På mig med
Svar på tråden Kliar i anus