• Anonym (orolig)

hjälp! vad är det för prickar?!

Kan inte sova, nojjar ngt extremt! Vad är det för prickar jag kan ha dragit på mig? Små, enstaka röda små saker. De kom efter en tur i skogen förra veckan. fick en på magen då och sen har de ökat i antal. Ngn på armarna, ngn i ljumsken, en prick kom nu under eftermiddagen. Jag vill tro att det är ngn allergisk pryl, men är livrädd att det är loppor!! De jag sett på magen osv har dock sett "hela" ut, lite som finnar med en ljusare mitt. Kliar lite grann, inte mycket, inte alls som myggbett osv. Borde man inte ha som bitmärken och massa kli om det är löss? Nu ser man en prick i mitten på de jag kliat på, men vad jag vet så fanns de inte där från början.
    Tänkte inte på loppor från början men nu har jag googlat och blev superrädd. kan inte sova, nu känns det som det kliar överallt! Kan tillägga att min sambo inte har några, vi delar ju säng.

• Svar på tråden hjälp! vad är det för prickar?!
  • Anonym (orolig)

De är riktigt små, 1-2 mm stora typ. Försökte ta en bild men det var knappt så de fastnade.

Vi som precis flyttat, tänk om det är vägglöss i den här lyan?

• Anonym (Flea)

När min katt hade loppor i pälsen blev jag biten hela tiden, men det var mest på smalbenen och vaderna, loppor kan inte hoppa högre än så. Men när vi gav henne loppdroppar och satte på ett lopphalsband så försvann dom. Ja du, googla lite på hur vägglusbett ser ut. Låter ju faktiskt som en möjlighet iom att ni är nyinflyttade. Googla på knep hur man kan få bevis på att man har dom, typ sätta fast dubbelsidig tejp på sängbenen och dylikt. Har ni vägglöss så är det nog kört, fy fanken!

• Anonym (Flea)

PS, endast JAG fick loppbett ( och katten) men min man fick inte ett enda någonsin.

• Anonym (orolig)

Ägnade hela natten åt googling och slutade med att jag sov på soffan... Kunde inte ligga kvar i sängen. Otroligt vidrigt om det handlar om såna, då vill jag nästan flytta härifrån!Kräks Jag har iaf fått en läkartid halv elva, så jag hoppas få veta då vad det handlar om. Snälla säga nässelutslag, nässelutslag, nässelutslag...

• Anonym (orolig)

Det var allergi! Skönt att slippa flytta, allergi är lättare att hantera än vägglöss.

Svar på tråden hjälp! vad är det för prickar?!