• AlexO

Varför möglar inte saften?

Köpte för länge sen den här billigaste ICA basic röda blandsaft. Mest för att ibland ha nått annat än vatten att dricka,

Sen var jag hemifrån i ca 2 veckor och hade glömt en behållare med ca 1 liter färdigblandad saft i kylen. Tänkte först att faaan va äckligt, är säkert massa "mögel-öar" i skiten nu, men inte då, den lukta inte ens konstigt.
    Av nyfikenhet ställde jag den på diskbänken. Diskbänken är tom rätt varm för jag har kyl och frys under diskbänken och värmen från dem gör att jag inte kan ha frukt eller bröd där tex, det möglar direkt.

Efter TRE MÅNADER har jag nu gett upp. Saften möglar inte, den luktar inte ens konstigt (nej jag tänker inte smaka) Jag hällde ut den och slängde resten av det jag hade kvar av koncentratet med.

Känns verkligen inte som att det kan vara bra för kroppen... Eller? Är det inte så farligt? 

• Svar på tråden Varför möglar inte saften?
  • JessicaDeluxe79

Det är ju mest bara kemikalier och socker så nej, sånt möglar inte.. Och nej det är inte direkt hälsosamt för kroppen heller, men de tär ju sekundärt eftersom vi stoppar i oss så mycket annat skit...  :)

Tycker du jag verkar klok/korkad/smart/rolig ska du se min blogg! gulligheter.blogspot.se är adressen.
  • AlexO

Tänker mest för att saft jag haft förr möglat om jag ställt ett glas på nått udda ställe och glömt bort det.
    All saft innehåller väl mycket socker? 

• Purpurbräcka

Om du menar den som kallas "dryck med smak av röda bär" så innehåller den följande: Vatten, äppelsyra, natriumcitrat, antocyaner, sockerkulör, aspartam, acesulfamkalium, steviolglucosider, natriumbensoat, kaliumsorbat, arom. Ingen riktig saft, med andra ord.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
Svar på tråden Varför möglar inte saften?