Snål vän som snyltar
Jag har en vän som jag växt upp med sedan vi gick i första klass.
Hon och hennes familj har alltid varit såna snåljåpar.
Grejen är att hon är riktigt ha-galen. Varje gång hon är hos mig så är jag sån, att jag är väldigt gästvänlig. Frågar alltid om personen är hungrig, vill dricka eller ha något. Jag ställde fram en kanna vatten sist hon var här, hon drack ett halv glas vatten.
Sen ställde jag fram en 2 liters juice, jag drack enbart ett glas och resten drack hon upp. Hon kommer alltid tidigt på morgonen och sticker hem 11-12 på kvällen. Så såklart äter hon ju frukost, lunch och middag med mig då. Och jag gör även alltid någon efterätt eller något gott efter maten.
Om jag ställer fram något på bordet så finns det inget stopp, hon bara äter och äter tills det är slut, bryr sig inte om nån annan vill ha. Det är riktigt äckligt! Jag öppnade skafferiet en gång, där låg ett hello kitty choklad jag köpt till min systerdotter. Hon fick syn på den med uppspärrade ögon och sa; "åh, kan jag ta?" Jag blev helt paff... Sa till henne nej. I förrgår testade jag en grej. Hon kom hit, på morgonen, igen. Jag åt frukost innan hon kom. Klockan gick och hon sa; "åh vad jag är hungrig. Inte ätit frukost." Jag sa bara; "inte jag heller. Jag har diet ". Då fick jag se en sån besviken min. Under eftermiddagen ringde hennes pojkvän och frågade om han skulle hämta henne på väg från jobbet. Då sa hon; "nej inte än, hämta mig senare ikväll typ vid 10-11. - - - - bjuder på mat och även efterätt" . Då tittade jag på henne och tänkte för mig själv, att det verkar som hon tar för givet att hon ska äta här hela tiden och få desserter och efterätt. Då sa jag till henne; "du, jag har ju en diet så äter inget alls för jag rensar kroppen på slagg, så jag dricker enbart te".
Då sa hon bara; "jaha okej då..." då ringde hon upp sin pojkvän och sa att han kunde hämta henne nu istället. Fy fan alltså!
Jag undviker nu att umgås med henne, enbart om vi ses i stan. Tar inte hem henne mer. Sånt där äcklar mig. Nu på söndag så fyller min pojkvän år och hade då tänkt laga en massa mat och annat gott. Jag och han bestämde oss för att bjuda henne. Nu ska hon även ta med sin kille också. 2 snyltare. Jag ångrar nu i efterhand att vi bjudit henne och jag vet inte vad jag ska göra nu???