Sår som uppkommer helt utan anledning?!?
Funderar om någon varit med om liknande...
Min man har sedan 6-9 månader sedan börjat få sår på benen utan orsak. Dom bara kommer och vill inte riktigt läka. Det började på vaderna men har nu spridit sig upp på benen och låren är full av dessa sår.
Först när han berättade så tänkte jag att det inte var något, lyssnade med ett halv öra så att säga. Men det var igår som jag upptäckte hur mycket det faktiskt har spridit sig och blev ju så klart orolig.
"Tvingade" honom (han är inte den som gnäller och heller aldrig den som far till en läkare i första taget) att ringa till VC idag och dom ville att han skulle komma in på en gång. Det kunde han dock inte då han jobbade på annan ort men fick en tid imorgon direkt dom öppnar, vilket känns som att dom prioriterar detta då jag själv ringde för en månad sedan om min mage och fick tid nästa vecka (=ej prioriterat).
Någon som har någon teori eller vet vad det kan bero på? Kanske någon varit med om samma sak?
Känner att min oro blev förstärkt när dom ville ha in honom på en gång då jag vet hur hög belastning denna vårdcentral har, så om någon har något att säga, även om det bara är spekulationer, så säg!