• Kuriku

Hur ska man på bästa sätt ignorera en tjej utan att gå över gränsen?

Kort och gott! Hur hanterar man när man blir ignorerad?

Ska jag bara skita i att svara till någon man tycker om eller ska jag dra med något fult knep själv? Tjejer och killar hur gör ni när någon ni gillar ignorerar er?

• Svar på tråden Hur ska man på bästa sätt ignorera en tjej utan att gå över gränsen?
  • Aaliyah

Jag förstår inte riktigt... Du gillar henne men vill ignorera henne?

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Anonym (,,,,)

Jag är sån där som kan bli väldigt stött om jag blir ignorerad om jag inte får en förklaring till varför. Då är det bättre att den personen säger att jag är påflugen, tjatig, eller att den inte orkar prata.

Om jag själv vill ignorera någon av någon anledning, det brukar oftast vara just för att den personen är för påflugen och försöker inleda konversation varje/varannan dag på sms eller Facebook. Då väljer jag att inte svara första och andra gången, för att tredje gången personen återigen tar kontakt förklara hur jag känner. Vissa accepterar, förstår och går fortfarande vara vän med. Andra blir pisstjuriga och har noll självinsikt typ.

Förstår inte riktigt din frågeställning.. Varför skulle man ignorera någon man gillar? I vilket syfte liksom?
    Enda anledningen jag ser till är om man är osäker på sina känslor och vill backa lite för att känna efter hur mycket man tänker på och saknar den personen. Om den personen bara "ligger på" då så brukar det bara sluta med att jag backar ännu mer tills jag inte alls är intresserad längre.

• Kuriku
    Aaliyah skrev 2013-10-24 20:15:02 följande:
    Jag förstår inte riktigt... Du gillar henne men vill ignorera henne?
    Nej egentligen inte!

Utan vill att hon ska låta bli att ignorera mig. Hon håller konversationer i liv avsiktligt bara för att kunna ignorera mig.

Värst är det när vi ska ses och hon kommer med

Vid 12 blir bra!

Jag: Okej ses där då!

Men gud vad dum jag är det är ju onsdag. Kan du vid 17 tiden?

Jag: Är ju inte säker men kan ju höra av mig så kan vi ju se hur det ser ut. Lugnt?

Blev du sur nu eller?

Jag: Nej varför skulle jag bli det?

Hör av sig vid 19 tiden.

Haha jag råkade somna! Glömde bort förlåt.

Så är det ju typ varje gång. Hon är även arbetslös. Jag jobbar ett deltisjobb på ett boende och som städare på en skola och jag hittar tid men inte hon som bor hemma och har egen bil och är dessutom sjukskriven. Har öppet sagt att jag har känslor till henne för henne.
  • Anonym (eva)

Låter som ett märkligt upplägg alltihop. Det verkar ju nästan som ingen av er vill träffas. Om det börjar med konstiga spel, hur blir det då i längden...?

• Anonym (eva)

Och för att svara på frågan; Om jag blir ignorerad av en person jag inte bryr mig om= jag struntar i det.
    Om jag blir ignorerad av en person jag bryr mig om = jag frågar varför. 

• Anonym (,,,,)

På sista inlägget låter hon mest lite lat, och inte direkt så överdrivet intresserad.
    Kanske ska du lämna det upp till henne, skriv bara "hör av dig när du vill ses. "

Och för tusan sitt inte och vänta på att hon ska höra av sig... Låt henne anstränga sig lite för att få dig. Oavsett hur mycket du gillar henne är hon inte värd ett förhållande om hon inte lägger någon energi på er.

• Anonym (*)
    Anonym (eva) skrev 2013-10-24 20:49:06 följande:
    Låter som ett märkligt upplägg alltihop. Det verkar ju nästan som ingen av er vill träffas. Om det börjar med konstiga spel, hur blir det då i längden...?

Konstiga spel, som sagt.

Är ni väldigt unga?

Hon verkar som tidigare skrivet inte särskilt intresserad av dig, vore hon det så skulle hon inte bete sig så där, det garanterar jag.
Svar på tråden Hur ska man på bästa sätt ignorera en tjej utan att gå över gränsen?