• mli01

måste skriva av mig

Jag har en sambo och vi har vart tillsammans i snart 9 år .. Vi har en dotter tillsammans . Som blir 3 i januari . Nu har jag fått ett problem . Jag känner inget med min sambo. Han tycker allt är bra med oss. Han pratat hela tiden om hur lycklig å kär han är .. Fast jag inte tar i han pratar knappt med han. Utan bara är. Jag vet inte vad jag ska göra. Ska jag lämna å leva själv . Eller ska jag leva inte helt glad men för familjens skull ?

• Svar på tråden måste skriva av mig
  • mli01

Jadu. Att vi är en familj eftersom han älskar mig sjukt mycket . Å jag vet inte om jag vill såra han.. Jag är en person som tänker på folket runt mig . Vad de ska tycka innan jag gör nått ...

• mli01

Han vill men jag ryggar ifrån . Jag vet inte vad jag vill. Jag känner inget med han. När vi har sex tänker jag på andra . Jag känner mig tom. Jag önskar de gick i prata med han men de går inte ..

• Monchichier
    mli01 skrev 2013-10-24 22:43:53 följande:
    Han vill men jag ryggar ifrån . Jag vet inte vad jag vill. Jag känner inget med han. När vi har sex tänker jag på andra . Jag känner mig tom. Jag önskar de gick i prata med han men de går inte ..
    Varför ryggar du ifrån?
    kan det vara så att ni kommit i det stadiet då ni "kan varandra" och den första heta romantiken svalnat och livet går i ett lugnt och tryggt tempo?
    Förlåt, men det låter faktiskt som att felet ligger hos dig. Bara du kan bedöma om det är värt att kämpa för (vilket inte behöver vara så jobbigt om man är beredd att jobba med sig själv), eller om du ska skita i det och bryta upp.
  • LonelyWolf
    mli01 skrev 2013-10-24 22:43:53 följande:
    ... Jag önskar de gick i prata med han men de går inte ..
    Vad menar du med att det inte går att prata med honom?
  • mli01

Jag vet inte vad som hänt . Jag har börjat skriva med en annan kille . Men de jag vet är att han å jag skulle aldrig bli tillsammans . Men jävligt bra kompisar. Eftersom att vi har samma intressen. Å min sambo skulle aldrig låta mig vara kompis med han ens. Denna kille är beredd å flytta hit för att få ett nytt liv...

När jag ryggar ifrån tror jag att de handlar om att jag inte vill visa nått innan jag vet om jag vill leva med han. Å att han ska tröttna eller undra vad som är fel.. Men nej...

Skulle jag ta upp detta med han skulle vi bli osams p han skulle bara säga flytta då.. Å sen skulle han lägga beslag på våran dotter

• skogsvitter

Du verkar ju tro en himla massa saker om honom och vad han kommer göra, varför tror du det?

Jag var i ungefär samma nedåtgång med min sambo förut, jag trodde också att han skulle släppa iväg mig och överge mig, i värsta fall ta barnen, men han gjorde precis tvärtom när det väl kom till kritan

• skogsvitter

Håller med om att det låter som att problemet ligger hos dig. Du måste prata med din sambo, och du behöver allra helst samtalshjälp kanske hos kurator eller psykolog. Dina känslor kommer inifrån dig själv, och du kommer aldrig känna dig bättre eller lyckligare om du hoppar från ena killen till nästa. Du kommer bara uppleva precis samma fenomen om några år igen, och så håller det på. Tills du har tagit itu med vad det är hos dig som gör att du plötsligt skärmar av dig själv och alla dina känslor.

• Mli 014

Kanske skulle du bara ta ett steg bakåt, från den relationen du är i nu, samt den kontakt du har på nätet.
    Ta dig en helg och bara komma bort från allt, och försöka få perspektiv?
    Innan du beslutar dig för något.
    lycka till!

Svar på tråden måste skriva av mig