Skulle du blivit besviken?
Har en kort fråga till alla här med barn, antar att de är de flesta?
Jag är en tjej som går på gymnasiet, har mycket bra betyg och tar min utbildning väldigt seriöst. Nu är det så att jag i stort sett aldrig festar, drack alkohol för sista gången för 14 månader sedan, tyckte aldrig om att vara full (mina föräldrar visste att jag brukade dricka lite då och då under den tiden).
Istället för att dra ut varje helg och kröka så tillägnar jag de flesta lördagkvällar hemma och röker weed, min fråga är alltså: skulle du som förälder varit besviken på ditt barn om det gjorde som jag? Pluggar hårt, krökar inte, men röker weed på lördagar (efter klockan åtta, brukar plugga eller vara med vänner under dagen). Ibland gör jag det ensam, och ibland med min kille. Vi är aldrig ute på stan när vi gör det, utan oftast inomhus hos honom eller hos mig. Så, risken att åka fast genom att springa in i farbror blå mitt på stan är minimal.
Vad säger du/ni? Och om du skulle bli besviken, varför? Skulle du bli mindre besviken om ditt barn drack alkohol på en fest? Enligt mig så är cannabis bättre än etanol.
Förresten, ifall det är någon som undrarvarför jag gör det, så är det för att jag helt enkelt tycker om det.