• Anonym (daughter)

Skulle du blivit besviken?

Har en kort fråga till alla här med barn, antar att de är de flesta?
    Jag är en tjej som går på gymnasiet, har mycket bra betyg och tar min utbildning väldigt seriöst. Nu är det så att jag i stort sett aldrig festar, drack alkohol för sista gången för 14 månader sedan, tyckte aldrig om att vara full (mina föräldrar visste att jag brukade dricka lite då och då under den tiden).
    Istället för att dra ut varje helg och kröka så tillägnar jag de flesta lördagkvällar hemma och röker weed, min fråga är alltså: skulle du som förälder varit besviken på ditt barn om det gjorde som jag? Pluggar hårt, krökar inte, men röker weed på lördagar (efter klockan åtta, brukar plugga eller vara med vänner under dagen). Ibland gör jag det ensam, och ibland med min kille. Vi är aldrig ute på stan när vi gör det, utan oftast inomhus hos honom eller hos mig. Så, risken att åka fast genom att springa in i farbror blå mitt på stan är minimal.

Vad säger du/ni? Och om du skulle bli besviken, varför? Skulle du bli mindre besviken om ditt barn drack alkohol på en fest? Enligt mig så är cannabis bättre än etanol.

Förresten, ifall det är någon som undrarvarför jag gör det, så är det för att jag helt enkelt tycker om det. 

• Svar på tråden Skulle du blivit besviken?
  • Anonym (Sluta)

Det som ofta lägger grunden till tyngre droger är cannabis och liknande droger... Så svaret är JA!

• Anonym (daughter)
    Anonym (Sluta) skrev 2013-10-24 22:34:58 följande:
    Det som ofta lägger grunden till tyngre droger är cannabis och liknande droger... Så svaret är JA!
    Ärligt talat så tycker jag att det där är ett dåligt argument. Håller man på med tyngre droger så har man hållt på med lättare droger innan i de allra flesta fallen, såklart! Det är inte många som börjar skjuta heroin det första de gör. Ska man använda det där argumentet så kan man i stort säga vad som helst, för personen som missburkar heroin började förmodligen tilloch med med alkhol i vissa fall!
  • Anonym

Jag skulle bli oerhört besviken. Jag kan inte ens säga hur förkrossad jag skulle bli. Beyond fullständigt.

• Lena

Jag skulle bli lika besviken oavsett då båda är olagliga och gynnar langare.

• Anonym (...)

Läs på... Talar av professionell erfarenhet. Tror heller inte att du faktiskt kommer bry dig om vad någon vuxen här inne säger till dig... Du har redan rättfärdigat ditt beteende... Fråga dina föräldrar vad de tycker så får du nog ett bra svar på din fråga!

• sextiotalist
    Anonym (daughter) skrev 2013-10-24 22:37:45 följande:
    Ärligt talat så tycker jag att det där är ett dåligt argument. Håller man på med tyngre droger så har man hållt på med lättare droger innan i de allra flesta fallen, såklart! Det är inte många som börjar skjuta heroin det första de gör. Ska man använda det där argumentet så kan man i stort säga vad som helst, för personen som missburkar heroin började förmodligen tilloch med med alkhol i vissa fall!
    Nåja, jag gick i gymnasiet under 70-talet då det var många som rökte på, tyvärr var det en del som hamnade i skiten, rätt många procentuellt skulle jag nog säga, några av dessa drack aldrig alkohol
  • Anonym
    Anonym (...) skrev 2013-10-24 22:42:53 följande:

Läs på... Talar av professionell erfarenhet. Tror heller inte att du faktiskt kommer bry dig om vad någon vuxen här inne säger till dig... Du har redan rättfärdigat ditt beteende... Fråga dina föräldrar vad de tycker så får du nog ett bra svar på din fråga!

Professionell erfarenhet? Vad är det för nåt?
  • Mälaröbo

Förstår inte vad alkohol har med saken att göra öht... Men JA, jag skulle bli besviken om mitt barn gjorde något olagligt.

• Anonym (daughter)
    Lena skrev 2013-10-24 22:42:49 följande:
    Jag skulle bli lika besviken oavsett då båda är olagliga och gynnar langare.
    Inte om man sätter sig på en coffee shop I amsterdam (:
  • Anonym
    Anonym (daughter) skrev 2013-10-24 22:50:00 följande:
    Inte om man sätter sig på en coffee shop I amsterdam (:
    Det är ju inte det du gör. Eller hur?
Svar på tråden Skulle du blivit besviken?