• damtoan

Fallande stjärna.

Såg en fallande stjärna i tisdags kväll då jag och dottern var ute på kvällspromenad. Som alltid blir jag helt lyrisk när jag ser en sån fallande stjärna, känner mig typ speciell ( såg en i somras också mitt i natten) Och så klart önskade jag mig nåt ( dottern med) men i tysthet. Vad tror ni andra om just detta fenomen? Önskar ni er också nåt om ni ser en vacker fallande "star"? Jag är även lika dan med nummer, speciellt på klockan, tidsslaget 11.11. Jag ser det jätteofta, den kombinationen. Även i bilen på kilometersräknaren.

• Svar på tråden Fallande stjärna.
  • Lena

Jag tittar och önskar fast jag vet vad det egentligen är. :)

• damtoan
    Lena skrev 2013-10-25 07:17:13 följande:
    Jag tittar och önskar fast jag vet vad det egentligen är. :)

Ja, samma här: att jag vet vad det är, egentligen. Men ändå så är det så speciellt.
  • Tenshii
    damtoan skrev 2013-10-26 02:52:00 följande:

Ja, samma här: att jag vet vad det är, egentligen. Men ändå så är det så speciellt.
    Jorden träffas av närmare 100 ton meteoriter totalt varje dag. En del är små som dammkorn, andra är kanske som en basketboll eller en bil. Vissa träffar jorden men majoriteten brinner upp i vår atmosfär, då och då kommer de in med en sådan vinkel att vi kan se när de brinner upp. 

Jag tycker att det är häftigt att se för att det påminner en om att vi är en väldigt liten del av ett universum fyllt med så mycket olika saker. Någon skrock blandar jag inte in i det.  
Svar på tråden Fallande stjärna.