• Anonym (orolig)

Kissade blod??? Någon annan som gjort?

Hej tänkte höra ifall någon mera har kissat blod? Är  en tjej på 35!  Blev ju livrädd när jag såg det och är riktigt orolig nu! Har bokat tid till vc idag för urin prov! Men jätte rädd att det ska vara något allvarligt!

• Svar på tråden Kissade blod??? Någon annan som gjort?
  • Anonym (ok)

Ibland när man ätit viss mat som rödbetor kan urinen färgas röd. 
    Tänk vad du har ätit de senaste dagarna.  
    Hoppas att det bara är något sånt. Lycka till! 

• Anonym (orolig)

Tack för svar! Nog för att jag ätit rödbetor både i förr går och igår men inte ser det väl ut som blod då? Och har aldrig hänt förut om jag ätit rödbetor, så kan väl ändå inte vara det eller?

• Anonym (ok)

Det är mycket vanligt att kissa blodfärgat när man ätit rödbetor. 
    Jag skulle tro att det var det som var "felet" om jag var du.
    Men om du är orolig gå till vc-   En professionell sköterska kommer att fråga vad du ätit / druckt de senaste dagarna. 

Förra gången du åt rödbetor kanske du inte tittade i toaletten efter du hade kissat?  

• Mylla
    Anonym (ok) skrev 2013-10-25 10:37:25 följande:
    Det är mycket vanligt att kissa blodfärgat när man ätit rödbetor. 
    Jag skulle tro att det var det som var "felet" om jag var du.
    Men om du är orolig gå till vc-   En professionell sköterska kommer att fråga vad du ätit / druckt de senaste dagarna. 

Förra gången du åt rödbetor kanske du inte tittade i toaletten efter du hade kissat?  
  • Anonym (jag)

Jag har kissat blod när jag haft urinvägsinfektion. Gå till vårdcentralen

• Mylla
    Mylla skrev 2013-10-25 10:40:46 följande:
    Ursäkta..
    Var det ljusrött eller blodrött? Var det koagel i? jag gissar på ljusrött och normal urinkonsistens eftersom du fick tid att lämna en urinsticka. Gör det, det är mest troligt att du får ett lugnande besked.
  • Anonym (bea)

Har du ont? Annars tror jag också på rödbetorna. Jag har kissat blod vid uvi och det kändes kan jag tala om.

• Anonym (UVI)

Tror med på UVI. ok att kisset kan bli lite ljust rosaröttfärgat om man ätit massa rödbetor, men tror inte man skulle uppleva det såpass mkt att man beskriver det som att man kissar blod. Så, uvi tror jag det är. Behöver inte göra ont, på mig gjorde det iaf inte det i början utan det kom efter ett par dagar, första symtomet var just att det var blod i urinet.

• Anonym (orolig)

Tack för alla svar! Ska snart ner och lämna ett urinprov så får vi se vad det blir för svar! Lite rädd att det ska vara nått med njurarna eller till och med cancer i urinblåsan för det har jag just läst typiskt mig, men får hoppas på att det inte är så allvarligt!

Svar på tråden Kissade blod??? Någon annan som gjort?