• majsan74

Sunwing Makrigialos Beach

Vi planera sommaren resa o har fastnat lite för Sunwing Makrigialos Beach! Någon som har varit där? Vi kommer att ha all inclusive, vart är bäst att bo. Det är ju uppdelat i fyra områden. Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Sunwing Makrigialos Beach
  • Eloa

har själv inte varit där men en bekant som jobbar i resebranschen och är sjukt resvan säger att det är det bästa familjehotellet hon varit på så det bådar ju gott.

• Mysse01

Hej, jag vet inte om ni bestämt er ännu. Jag har varit i Makrigialos ett flertal gånger och tycker att det är ett jättebra val för småbarnsfamiljer men även för de med äldre barn och för de som endast söker avkoppling. Stranden är toppenbra, långgrund med sandbotten. Det är dock en lång backe ner  till stranden som kan upplevas jobbig för de som har problem med att gå, (Detta gör också att barnfamiljerna tenderar att tillbringa tiden uppe vid poolerna istället.)

Det är svårt att säga vilken byggnad som det är bäst att bo i då det är en smaksak. Jag har prövat att bo på lite olika ställen och skulle nog om jag hade barn med satsa på huvudbyggnaden Apollon eller Afrodite. Har man barn med sig så ser jag det som en stor fördel att ha närma till den plats där saker sker; butiker, mat, underhålling...

Maten som serveras i bufféform har  när jag varit där alltid varit mycket bra. Ett tips är att välja all inclusive.

Hotellet ligger i byns ena ände och runt omkring ligger några krimskrams butiker som säljer T-shirts, badsaker etc. Det går dock lätt att ta lokalbussen till Ierepetra som är en liten stad på kort avstånd.

• Soltussen

Bra familjehotell men som för min del ligger lite för "off". Vi var där i somras, byn har inte så mkt att erbjuda, lite souvenirer, badleksaker och vanligt Krims krams. Fanns en jättetrevlig barnbutik som drevs av en norska har jag för mig:).

Hotellområdet är backigt och poolerna fungerade bra för oss. Havet var stundtals väldigt vågigt med fina sandstränder. Vi bodde i en jättefin happy baby lgh med uteplats med utsikt mot havet. Det var perfekt för oss, men grannhotellen hade hög musik fram till halv elva eller ngt liknande på kvällarna som hördes rätt väl på uteplatsen. Störde inte oss, men alla är olika;). Lollo Bernie land var poppis här;) . Det var otroligt varmt när vi var där i aug!

Vi prövade buffé, men hade inte bokat det, tycker det blir för tråkigt i längden. Åt en hel del på la tasca på området som hade jättebra pizzor, sallader och lite grekisk mat. Hittade ingen topp restaurang i närområdet.

Vi hyrde bil och hade egna utflykter och var till den mysiga, men överbefolkade palmstranden bland annat.

• bondmoran punkt nu

Åh, där var vi när ungarna var små. Helt underbart ställe!! Vilken byggnad kan jag inte svara på för jag minns inte vad de hette, men vi bodde precis ovanför strandrestaurangen om det säger något.

En av de bästa resorna vi gjort som inte varit så långt bort. Lefkas är också underbart!

MEN, Jag kom precis hem från en vecka i Dominikanska Republiken och det kan jag VARMT rekommendera!! Bästa stället vi varit på någonsin! Perfekt för barnfamiljer!!! Aningens lång resa kanske men vi struntade i charter och åkte reguljärt med airberlin istället, bra service, större plats och fri mat och dryck hela resan. 

ALLT är bra! Stränderna, vattnet, klimatet överlag, naturen, människorna, maten. Och det finns mängder att se och upptäcka.

Vi var i Punta Cana, vid Bavaro Beach. Hotellet hette Natura Park och var helt underbart!

Om du vill se bilder och läsa om det så har jag mängder av det här:

bondmoran.nu/

Kram
    Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
  • majsan74

Bondmoran: Tack för ditt svar! Vi har bokat resan till Kreta o hoppas att det blir bra! Nästa resa kanske får bli Dominikanska Republiken för det lät jättehärligt!

• bondmoran punkt nu

Ni kommer säkert få en underbar resa!!! Skriv gärna här och berätta när ni kommer hem

Lycka till och njut av sol, bad, grekisk mat och semester

Kram
    Bondmoran

En überklantig, nagellacksknarkande Bondmora. Farlig kombo!! www.bondmoran.nu Välkommen in. Om du vågar...
Svar på tråden Sunwing Makrigialos Beach