Varför stänger inte du toalettlocket efter dig?
Har funderat på det här ämnet många gånger och även tänkt starta en tråd om det men inte blivit av förrän nu när jag läste en annan tråd om hur ett par grälat väldigt om just det här ämnet.
Varför stänger inte du toalocket efter dig?
Jag är uppvuxen med att stänga lockat, min man gör det tack och lov också (fast inte hans föräldrar eller syster) och vi försöker lära våra barn det också. Jag stör mig jättemycket på att stor del av omgivningen inte verkar göra det, inte minst på jobbet verkar jag vara i minoritet.
Jag tycker det är viktigt att stänga locket av flera anledningar.
-Jag tycker det är äckligt att se rakt ner i en toalett när jag kommer in i ett badrum, speciellt som det inte alltid är så fräscht, nystädat eller ens nyspolat i toaletterna. Jag brukar ofta bara lyfta locket och sätta mig utan att kolla ner, med undantag för kanske på offentliga toaletter där man vill säkerställa att det inte är stopp först.
-Äckligt att spola utan att locket är nedfällt, då kommer ju alla möjliga bakterier ut i luften.
-Stor risk att man tappar ner saker i toaletten. Vi har tex i vårt badrum en liten hylla precis ovanför toaletten och det är ju som gjort för att tappa grejor rakt ner. Eller inbjudande för ett litet barn att ta första grej som hittas och slänga ner där…
Varför tror ni att locket till toaletten finns om inte för att användas ur ovanstående perspektiv?