• Anonym (pruttfis)

Vakna tidigt/sova dåligt = kass mage ?

Finns det fler som tycker att ni får dålig mage av att vakna tidigt på morgonen, eller av dålig sömn ?

Jag menar då alltså en "uppstoppad" känsla, och en känsla av att man måste fjärta jävligt mkt, alt. försöka gå och skita på jobbet så känslan försvinner...

Magen blir helt förstörd för mig om jag sover dåligt eller vaknar tidigt typ... Den blir svälld och gör ont och är gasig.

Någon mer ?

Hatar att det blir såhär ... Skrikandes

• Svar på tråden Vakna tidigt/sova dåligt = kass mage ?
  • Anonym (...)

Min sambo har exakt samma problem. Själv får jag huvudvärk om jag kommer i säng för sent. Irriterande är det, särskilt som våra naturliga dygnsrytmer skiljer sig så mycket att vi inte kan sova samma tider om vi båda ska må bra. :(

• Anonym (pruttfis)
    Anonym (...) skrev 2013-10-25 19:55:37 följande:
    Min sambo har exakt samma problem. Själv får jag huvudvärk om jag kommer i säng för sent. Irriterande är det, särskilt som våra naturliga dygnsrytmer skiljer sig så mycket att vi inte kan sova samma tider om vi båda ska må bra. :(
    Usch vad jobbigt :// Det är skitdrygt att behöva gå och jobba dåligt mående på detta sätt ... Hatar personligen att behöva gå på toa och göra "nr 2" på min arbetsplats. Fan ...
  • Anonym (samma här)

Jag har hört att magen och ämnesomsättningen är sämre på natten, så har säkert någon samband med magen också om man lägger sig sent. 

Jag har aldrig skitit på jobbet och har ibland varit väldigt gasig så magen låter och bubblar. Så vet hur det känns och känner ofta så på jobbet. 

• Anonym (mia)

Jag märker att när jag jobbar natt (vaken) så är min mage i olag dagen efter. Gasig, lös avföring & magkatarrskänsla. Nu beror det lite på vad jag äter också, brukar behöva stoppa i mig något framåt morgonsidan för att hålla mig vaken & jag kan tala om att godis är ingen hit för magen ;) Fast sockerchocken gör mig pigg så det är dubbelt.

Svar på tråden Vakna tidigt/sova dåligt = kass mage ?