• Inelg

Gravida via IVF, när kom första gravsymptomen?

Som står ovan. När kom era första graviditets symptom.

Jag är själv på ET + 8 (ÄL+10) och har en massa symptom som beror på Lutinus Vaggitorierna som jag tar (progresteron) 3ggr per dag. Har haft biverkningarna i någon dag.
    Uppblåst
    Ömma bröst
    PMS
    Kissar ofta
    Vaknar och svettas och kissar nattetid
    Ja, grav symptom helt enkelt fast biverkningar tydligen.

Två frågor:

1) När kom de allra första symptomen på graviditet efter IVF? När fick ni förta pos test?

2) Kunde ni skilja på Progresteronbiverkningar och riktiga graviditeten?

• Svar på tråden Gravida via IVF, när kom första gravsymptomen?
  • Zeke09

Jag har tyvärr inget svar att ge dig, men jag hänger med för jag undrar precis samma sak. Är än så länge bara inne på ruvardag 2..

• LillaMiraklet

Jag fick mina första symptom rd 8 (blev överstimulerad) första +et kom rd 12. Men utan överstimulering så hade jag nog fått symtom först runt v 6. Blev tyvärr MA men + rd 12 (3 dagars embryo).

• frk lorelei

Hur har det gått för er?

Jag muttrar varje dag över dessa biverkningar av progesteronet. Är på ruvardag 11 nu men är inte särskilt positiv. Det här är vårt 3e syskonförsök.

• rosalila

Hej tjejer jag är på ruvardag 13 jag kände av symtom redan på dag 10. Ömma bröst och illamående som bakis, trött och nu fryser jag. Väntar på testdagen :)
    Vi har återfört ett embryo från frysen, har en dotter från samma odling. Nu blir det syskon försök.
    Kram på Er alla i dena fina tråd

• Zeke09

Hallå nu är jag på rd 9 nu och jag blir tokig på alla symptom som lika gärna kan vara att jag är nära till nästa mens eller att jag faktiskt kan vara gravid eller som sagt bara biverkningar på progesteronet!

• minerva123

Efter FET med blastocyst som resulterade i min lilla son fick jag supertidiga symtom. Tog inget progesteron den gången. Dagen efter återinsättningen (embryot var alltså då 6 dagar gammalt) fick jag korta attacker av starkt illamående som sedan blev värre och värre och höll till slut i sig dygnet runt. 4 dagar efter FET fick jag som träningsvärk och "dragningar" i ljumskarna/nedre delen av magen och en dryg vecka efter var jag supertörstig jämt.

Hade exakt samma symtom vid ET som resulterade i missfall, däremot inga sådana symtom alls vid FET nr 1 som inte fastnade. Tog progesteron vid ET och FET nr 1.

Det enda jag märkte av progesteronet var finnar, ömma bröst och humörsvängningar. Så för mig var det supertydligt vad som var graviditet och vad som var biverkningar.

Jag skulle testa 17-18 dagar efter ET/FET. Men jag smygtestade 12 dagar efter FET nr 2, kunde inte hålla mig eftersom jag kände igen symtomen så starkt sedan tidigare.

Önskar er alla stort lycka till och massor med styrka och tålamod och styrka igen!

• rosalila

Hej jag skrev tidigare om gravsymtomer jag var så säker på att jag lyckats, jag tänkte inte ens testa. Det var negativt, det var biverkningar av pergesteron eller inbillning.

• Cerisepink

Första försöket hade jag inga symtomp förutom känningar och stickningar i tjejmagen. Plussade då på rd 14 men fick mf en vecka senare. Andra försöket var jag överstimulerad dagen efter ET. Efter några dagar försvan ös symptom. På rd 8 kom ös tillbaka då var jag ganska säker att jag var gravid. Plussade på rd 9.

Jag tycker att det är svårt att skilja gravsymptom från biverkningar av progesteronet.

• Inelg

hej. TS här. Tänkte bara skriva en uppatering.

Jag är och var gravid och dessa symptom var tydligen grav symptom so kom så tidigt som på ET+3.. skumt.
    Testade suuuuper svagt ÄL +8 och för varje dag tydligare :)
    Är iv 11 nu och som det ser ut hittils så har allt gått bra.

Är inte inne här påFL pga att jag blir superstressad av allt och har valt att lägga datorn, allt googlande mm åt sidan.. Ganska skönt faktiskt Tungan ute

Lycka till nu alla fina tjejer

LillaMiraklet skrev 2013-10-30 13:25:15 följande:
    Jag fick mina första symptom rd 8 (blev överstimulerad) första +et kom rd 12. Men utan överstimulering så hade jag nog fått symtom först runt v 6. Blev tyvärr MA men + rd 12 (3 dagars embryo).
    Beklagar så mkt. Vet tyvärr mycket om MA då jag har 2st bakom mig..
    Hoppas det går bra snart.
    kram
  • LillaMiraklet

Inelg: Jag är gravid igen, blev det på första försöket efter MA, är gravid i slutet på v.8 men har problem med blödningar (äter trombyl). Den här gången fick jag också symtom först vid v.6

• simmie

Jag håller med om att det är svårt att skilja biberkningar från proggisarna mot graviditetssymptom. På RD12 började jag få kraftig avsmak för mat och choklad. Det var nog det enda (som jag vet inte var proggisarnas fel).

Testade svaaagt positivt på RD10, men var inte alls säker förrän RD14 då jag gjorde ett nytt test.

Lycka till alla!

Svar på tråden Gravida via IVF, när kom första gravsymptomen?