• ganskabra

Coca cola light eller zero?

Vilket skulle ni säga var bäst att dricka utav coca cola light eller coca cola zero och varför?
    Smak, tillsatser, påverkan etc...

There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • Svar på tråden Coca cola light eller zero?
  • Mamori

Skillnaden på dem är att i cola zero finns det E331 som surhetsreglerande medel (citronsyra) medan cola light innehåller E339 (fosforsyra). Båda finns naturligt i kroppen och bryts ned som vanligt, men mycket stor konsumtion av fosforsyra kan orsaka kalciumbrist eftersom de binder upp kalcium. Så jag antar att cola zero är liiiite bättre men det är väldigt marginellt. Cola zero innehåller marginellt mer salt än cola light.

• ganskabra
    Mälaröbo skrev 2013-10-25 19:18:08 följande:
    Tycker att zero är godare.
    Jag håller faktiskt med. Jag tycker varken om original cola eller light, endast zeron, vet inte varför. Däremot kan jag bli väldigt, väldigt torr i halsen efter jag druckit cola zero...
    There is no such thing as a hopeless situation. Every single circumstances of your life can change!
  • ganskabra
    Mamori skrev 2013-10-25 19:23:42 följande:
    Skillnaden på dem är att i cola zero finns det E331 som surhetsreglerande medel (citronsyra) medan cola light innehåller E339 (fosforsyra). Båda finns naturligt i kroppen och bryts ned som vanligt, men mycket stor konsumtion av fosforsyra kan orsaka kalciumbrist eftersom de binder upp kalcium. Så jag antar att cola zero är liiiite bättre men det är väldigt marginellt. Cola zero innehåller marginellt mer salt än cola light.
    Tack för svaret Mamori :)
  • Themis

Zero är drickbart, light är det inte alls, det är skillnaden för min del.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • ganskabra
    Themis skrev 2013-10-25 19:38:06 följande:
    Zero är drickbart, light är det inte alls, det är skillnaden för min del.
    Haha, jag förstår precis hur du menar. Light är även för mej inte drickbar men Zero tycker jag om.
    Men däremot kan jag inte riktigt beskriva varför jag tycker lighten är äcklig, det är något med eftersmaken tror jag men svårt att sätta fingret på smakskillnaden, men visst finns den där
  • Mamori

Hah själv kan jag inte dricka något av det, tycker att båda sorter smakar metall :-S

• Themis
    ganskabra skrev 2013-10-25 19:46:32 följande:
    Haha, jag förstår precis hur du menar. Light är även för mej inte drickbar men Zero tycker jag om.
    Men däremot kan jag inte riktigt beskriva varför jag tycker lighten är äcklig, det är något med eftersmaken tror jag men svårt att sätta fingret på smakskillnaden, men visst finns den där
    Besk eftersmak från aspartamsötningen är ganska vidrig för många och jag tror att fosforsyran gör den än värre.
    Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
  • ganskabra

Light verkar inte vara speciellt populärt :p
    Någon som gillar coca cola light? Eller några andra light produkter? Saft osv..

Svar på tråden Coca cola light eller zero?