• Äldre 25 Oct 22:27
    1481 visningar
    2 svar
    2
    1481

    Hej Bullen! Hjälp mig med Provera och Pergotime, snälla!

    Hej Bullen.
    Jag är en tjej på 29 jordsnurr som har försökt skaffa barn med min sambo i snart ett år. Jag har haft sjukt mycket spottings och massa annat trassel som resulterat i att jag nu fått en enkeldos Pergo utskrivet + en kur med Provera som jag ska ta innan. Jag tänkte ju såklart vänta in mensen denna månad och sedan köra igång med provera (och sedan pergo) direkt efter blödningen, men så dök inte menshelvetet upp! Nu är jag två-tre dagar över tiden (INTE GRAVID!) och undrar nu följande:

    Vad händer om jag börjar med proveran idag? Förskjuter jag hela cykeln då, och är det i så fall dåligt? Borde jag vänta tills denna mensliknande skit kommer (om den behagar dyka upp) och sedan börja med kuren? Vad är bäst??

    Om jag borde vänta in mensen; hur länge bör jag vänta innan jag börjar med proveran? En vecka? En månad?

    Jag har haft spottings precis hela tiden, varje dag, de senaste månaderna, och har troligtvis ingen ÄL. Dock har jag fått en mensliknande, lite kraftigare blödning relativt regelbundet (ca 28 dagar) under hela tiden vi försökt. Undrar därför om det är viktigt att invänta denna "mens" eller om vi kan köra med provera redan idag, även om mensen borde komma precis vilken dag som helst??

    Vad säger ni som vet? Hur ska jag göra?? Vill komma igång med behandlingen sp fort som möjligt, men vill inte sabba chanserna genom att fucka upp cykeln helt... Hjälp?

    Hälsningar
    Tom_i_magen_84

    PS. Det är inte gnällspiken i TS som har skrivit brevet. DS

    PS2. Det första PS var på ljug. DS

  • Svar på tråden Hej Bullen! Hjälp mig med Provera och Pergotime, snälla!
  • Äldre 27 Oct 21:56
    #1

    Fattar inte, ska du ta provera EFTER din mens? Jag tar provera för att framkalla mens....

  • Äldre 27 Oct 23:43
    #2

    Ja, jag ska ta provera efter "mensen", eftersom min mens bara består av lite kraftigare spottings. Sedan är tanken att jag ska få en kraftigare/riktig mens för att sedan göra ett försök med pergo.

Svar på tråden Hej Bullen! Hjälp mig med Provera och Pergotime, snälla!