Inget att glädjas över i mitt liv - orkar inte leva
Jag har absolut ingenting att glädjas över i mitt liv. Inget som skänker livsglädje, hopp eller liknande. Jag kämpat med mitt mående och min situation i så många år nu och min kraft är slut. Det blir snarare sämre. Jag blir allt äldre och inget i livet vill fungera.
Att söka hjälp har inte lett nån vart. Jag är extremt deprimerad och inga antidepressiva har fungerat på mig (jag har hunnit prova ett 20-tal, olika kombinationer och doseringar). Mina psykiater har sagt att det inte går att hjälpa mig på medicinsk väg pga detta.
Jag orkar faktiskt inte mer nu. Jag har så ont i kroppen, är så kraftlös, lever helt isolerat och sover mest bort dagarna... Det har varit så här i åtta år nu. Mitt minne har dessutom blivit så dåligt att jag knappt fungerar längre.
Allting är bortkastat. Hade skaffat mig en utbildning och ville satsa på framtiden, men ist blev jag så dålig att jag aldrig kom ut i jobb. Det känns som att det är för sent för mig. Blir så jävla ledsen av att tänka på det bara. Sitter och drömmer mig bort och inser att jag fortfarande lever kvar där jag var för åtta år sedan innan jag blev dålig. Jag har gått miste om alla de här åren när man skaffar sig en framtid med karriär, bostad, partner och familj. Det är väldigt beklämmande, för jag hade verkligen allt - intelligensen, utseendet, talangen, personligheten... Och nu... Jag kan inte ens gråta längre, jag är bara tom. Vill så gärna göra slut på allt och slippa lidandet.