Blir motarbetad av min chef - ska jag berätta om min depression?
Jag (och mina kollegor) blir ständigt motarbetad av chefen. Jag tror inte chefen gör det av elakhet, men hen i sin tur har massa påtryckningar uppifrån.
Jag har i flera år lidit av depression från och till. För några år sedan var jag sjukskriven ett tag just pga det, så chefen vet ju det, men tror nog att allt är bra nu eftersom hen nog tror att sjukskrivningen den gången enbart berodde på en speciell händelse i mitt liv.
Jag mår väldigt dåligt och all min energi går åt till att hålla ihop mig själv som människa på jobbet. Jag orkar absolut ingenting utanför jobbet och är mer eller mindre en spillra på kvällarna vilket givetvis påverkar inte bara mig utan också min familj.
Nu står vi inför en förändring på jobbet som för mig skulle vara väldigt negativ. Jag anser att det finns en annan lösning men chefen har inte varit så mottaglig för det.
Ska jag berätta för chefen om min depression eller kommer det verka barnsligt och kanske ses som ett "hot"? Jag är inte öppen med det i vanliga fall, men känner att jag snart inte orkar mer.
Jag är också lite rädd att om jag blottar mig, så kommer jag bli av med jobbet vid första bästa tillfälle (jag är fast anställd men har kollegor som fått sluta eller blivit "omplacerade" på betydligt lösare grunder...)