Flytta till Danmark, hur ser det ut?
Vi har planer på att flytta till Danmark (allra helst i och omkring Köpenhamn).
Googlar, letar och luskar information, men det jag finner är gamla trådar (senaste från 2010) vilket ju inte känns så aktuellt längre.
Någon som vet någonting om hur man går tillväga? Rent praktiskt alltså. Jag menar, vi hittar ju till sidor om boende, och även motsvarigheten till AMS, men alltså, ja... Tips och råd? Någon som bor, har bott eller kommer att flytta till Danmark och har matnyttig info om det mesta? Att bo i Malmö och pendla är inget alternativ, vi vill alltså BO i Danmark också, inte bara arbeta där.
Jag är utbildad lärare men har arbetat med det mesta, maken är är "artist" men har även han arbetat med det mesta och har även taxikort, så jobb i sig känns ju kanske inte så jättesvårt att få (förutom att arbetsmarknaden kanske inte är så idealisk just nu?) men i vilken ände börjar man? Kan man starta familj i landet eller ska man flytta hem igen när det är dags? Hur har ni gjort? Tänkt? Kommer att göra?
Eller någon annan som inte har egen erfarenhet men än dock bra och konstruktiv info att delge? Precis allt är välkommet!