• Linkan77

Grumlig urin?

Hej, jag är i v17 och har precis upptäckt att urinen kan vara lite grumlig när jag har varit på toaletten. Det ser ut som att det flyter omkring små vita/genomskinliga flagor i urinen. Kan det bara vara flytningar eller bör jag kolla detta med BM?

• Svar på tråden Grumlig urin?
  • Viktoria74

Kan ju vara flytning men även UVI ger grumlig urin, fast då borde du ju ha andra symptom. Bäst att kolla upp det så behöver du inte oroa dig!!

• TUA

Kan även bero på att du dricker för lite vatten/vätska.

• Opehlia

När min urin var grumlig var det pga Urinvägsinfektion. Fick 5 st UVI inom 3 mån. Hade inga andra symptom än att jag kissade ofta. Slutade med att jag fick äta en ½ penicillin dom resterande 3 månaderna av graviditeten för att hålla UVI:n borta...o det gjorde den. Men nu 5 veckor efter förlossningen känns det som om jag fått tillbaka den

• guldplutt

Det KAN kanske vara flytningar, men misstänker man UVI ska man inte ignorera det under grav. Jag hade bett BM om att få göra ett prov för säkerhets skull!

• Linkan77

Jag ska ta kontakt med BM i morgon för säkerhetsskull. Det konstiga är att jag inte har några som helst symtom på UVI, hoppas att det inte är något att oroa sig över...

Svar på tråden Grumlig urin?