• Humlan88

Tips på hur man kan dölja spikhål?

Ska snart flytta från min lägenhet å har ganska mycket spikhål som jag skulle vilja dölja. Någon som har nåt bra tips på hur man på ett bra sätt kan dölja spikhål utan att måla om?

• Svar på tråden Tips på hur man kan dölja spikhål?
  • Jacqueline

Beroende på väggarnas färg så funkar spackel rätt bra åtminstone till väggar i ljusare nyanser.

• Griseknoen35
    Jacqueline skrev 2013-10-26 14:11:15 följande:

Beroende på väggarnas färg så funkar spackel rätt bra åtminstone till väggar i ljusare nyanser.

Så hon ska ha spackelfläckar istället för spikhål? Ett tips är att köpa spackel och sedan måla om väggen. Är det hyresrätt? Är det då för mycket hål så har du nog som val att göra det snyggt själv eller att hyresvärden tar in någon som gör det men du står för kostnaden. Är det bostadsrätt borde ju köparen sett hålen/ dom uppspikade sakerna vid visningen och vara medveten om hålen.
  • Jacqueline
    Griseknoen35 skrev 2013-10-26 22:14:18 följande:
    Så hon ska ha spackelfläckar istället för spikhål? Ett tips är att köpa spackel och sedan måla om väggen. Är det hyresrätt? Är det då för mycket hål så har du nog som val att göra det snyggt själv eller att hyresvärden tar in någon som gör det men du står för kostnaden. Är det bostadsrätt borde ju köparen sett hålen/ dom uppspikade sakerna vid visningen och vara medveten om hålen.
    Beror väl på?Är väggen vit så finns vitt spackel och små spikhål är inte så svåra att peta in lite spackel i utan att kleta ut det överallt...så klart är det bästa att göra allt från början ,spackla,slipa,måla men TS skrev bara specifikt "dölja spikhål"...det kan man göra med tuggummi och tuschpennor om man känner för det
  • Griseknoen35
    Jacqueline skrev 2013-10-26 22:35:35 följande:
    Beror väl på?Är väggen vit så finns vitt spackel och små spikhål är inte så svåra att peta in lite spackel i utan att kleta ut det överallt...så klart är det bästa att göra allt från början ,spackla,slipa,måla men TS skrev bara specifikt "dölja spikhål"...det kan man göra med tuggummi och tuschpennor om man känner för det smile5.gif
    Ja men det lär hon ju få klagomål på alt göra om om det är hyres. Ser ju förjävligt ut att ha spackelfläckar oavsett färg på väggarna.. Då är spikhål finare.
  • Nankai

Potatismjöl är grymt till att dölja hål och sprickor med. Bara att ta på fingret och putsa över så försvinner det mesta såvida man inte har alltför grälla färger.

• Humlan88
    Nankai skrev 2013-10-27 07:04:24 följande:
    Potatismjöl är grymt till att dölja hål och sprickor med. Bara att ta på fingret och putsa över så försvinner det mesta såvida man inte har alltför grälla färger.

på riktigt? 
  • Humlan88
    Nankai skrev 2013-10-27 07:04:24 följande:

Inget vatten lr nånting? bara på fingret? 
  • Humlan88

provade potatismjöl nyss, saaaaatan va bra de var!! tack som fan för tipset :d rena miraklet ju!!!!

tack tack tack!  

• Nankai

Jag trodde inte heller att det skulle vara så bra, men jag har sett det gömma rätt stora sprickor och skador i en vägg och därefter så är det ett stalltips för alla liknande problem.
    Jag har sett folk försöka med spackel och det förstör så lätt väggar om man inte målar ordentligt efteråt.

Glad

Svar på tråden Tips på hur man kan dölja spikhål?