• Anonym (Sårad)

Hittade en kondom i vårt gemensamma nattduksbord

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart ett år. Vi har haft det lite kämpigt de senaste månaderna men håller av varandra otroligt. Innan idag skulle jag hämta, på hans begäran, ett block och en penna längst ner i nattduksbordet för att skriva en handlelista. Då ser jag att där ligger en oöppnad kondom. Jag och min sambo har aldrig använt kondom, någonsin. Jag frågar om det är hans och han svarar "det kan det vara." Jag frågar varför den ligger där och om han tänkt använda den men han svarar att han städat ur sina garderober och att den är gammal, så han la den i nattduksbordet. Jag har svårt för att köpa den förklaringen men han blånekar till otrohet. Han tycker inte ens om att använda kondom. Jag känner mig sårad och förvirrad, vet inte vad jag ska tro längre. Trodde inte att han var typen som gick runt och var otrogen men nu börjar jag naturligtvis tveka.

• Svar på tråden Hittade en kondom i vårt gemensamma nattduksbord
  • viseversa

Oj jag brukar vara ganska misstänksam men här tycker jag du överreagerar ganska enormt faktiskt. 

Instagram...LOVALOVISA
  • Zirup

Låter som en fullkomligt rimlig förklaring tycker jag. Så hade jag också kunnat göra utan att ägna en tanke åt att man skulle kunna feltolka det.

• Anonym (Sårad)
    viseversa skrev 2013-10-26 20:44:36 följande:
    Oj jag brukar vara ganska misstänksam men här tycker jag du överreagerar ganska enormt faktiskt. 
    Instagram...LOVALOVISA

Överreagerar? Kondomen går inte ut förrän om några år, jag och min sambo har varit tillsammans ett år och vi har dessutom flyttat två gå ger utan att jag sett skymten av en kondom, lägger dessutom ut och in tvätt där varje dag utan att ha sett något. Dessutom ger han ett märkligt svar att det "kan" vara hans när jag frågar. Så överreagerar jag? Nej,
  • Hallonet
    viseversa skrev 2013-10-26 20:44:36 följande:
    Zirup skrev 2013-10-26 20:50:45 följande:
    Låter som en fullkomligt rimlig förklaring tycker jag. Så hade jag också kunnat göra utan att ägna en tanke åt att man skulle kunna feltolka det.

• Anonym (Kk)

Han kanske "lyxrunkar" med kådis.

• Cilla93

Jag hade förmodligen bara frågat var den kom ifrån och sen inte ägna mycket mer tanke på det. och då är jag också misstänksam. Det är förresten lång "hållbarhet" (eller vad man ska säga) på kondomer, jag har några kondomer i en låda och de går ut 2017. 

Han kanske använder dem när han runkar men inte vill prata om det? Eller inte ens kommer ihåg när han lagt de dit. Jag har ibland haft kondomer liggandes i en ficka i handväskan i år och dar.  

• Anonym (Sårad)
    Cilla93 skrev 2013-10-26 21:04:22 följande:
    Jag hade förmodligen bara frågat var den kom ifrån och sen inte ägna mycket mer tanke på det. och då är jag också misstänksam. Det är förresten lång "hållbarhet" (eller vad man ska säga) på kondomer, jag har några kondomer i en låda och de går ut 2017.  Han kanske använder dem när han runkar men inte vill prata om det? Eller inte ens kommer ihåg när han lagt de dit. Jag har ibland haft kondomer liggandes i en ficka i handväskan i år och dar.  

Jag brukar inte ens vara misstänksam men bär det dyker upp en kondom från tomma intet och man får ett konstigt svar så är det inte så märkligt att man blir misstänksam. Han har sagt att han hatar att ha på kondom, oavsett om han onanerar eller har sex, så ja, jag blir misstänksam. Eftersom den går ut om flera år är den nyinköpt dessutom. Och jag hittade bara en, vilket innebär att han antingen haft sex eller onanerat. Det sistnämnda tror jag dock inte så mycket på.
  • Cilla93
    Anonym (Sårad) skrev 2013-10-26 21:15:19 följande:

Jag brukar inte ens vara misstänksam men bär det dyker upp en kondom från tomma intet och man får ett konstigt svar så är det inte så märkligt att man blir misstänksam. Han har sagt att han hatar att ha på kondom, oavsett om han onanerar eller har sex, så ja, jag blir misstänksam. Eftersom den går ut om flera år är den nyinköpt dessutom. Och jag hittade bara en, vilket innebär att han antingen haft sex eller onanerat. Det sistnämnda tror jag dock inte så mycket på.
    När går den ut? Kan han ha fått den av en kompis och därav bara har en? Eller vid något tillfälle varit någonstans där det delas ut? 
  • Anonym (?)

Men ts, om han inget säger -what to do ? 

Det är ju liksom döfött att spekulera på nåt vis. Man kan ju håll apå att fantisera i det oändliga ang kondomens härkomst men det leder bara till att du mår sämre.

Jag skulle pumpa han på info brutalt
    Eller släppa det och gå vidare 

• Anonym (tröst)

hj ts, 
    jag fattar vad du menar. Ibland får man känslan av att något inte är som förr.
    Om det är någon tröst så har något liknande hänt mig: hos min tjej fanns det när vi blev ihop en kondom i nattduksbordslådan. Jag öppnade lådan när jag var där , varje gång, för i den låg väckarklockan. En kväll såg något vagt annorlunda ut. Stänger lådan. Nästa morgon när klockan skulle tillbaka var ljuset bätre och jag såg att kondomförpackningen var tom: i morgonljuset syntes att förpackningen, trots att den hållit formen, var lite tunnare än förut. 

Det måste inte vara fråga om otrohet: han kanske bara är den där lite sparsamma sort som tar en kondom när det är gratis utdelning, för att gratis är gott och han i princip är en som har sex med folk när det faller sig, dvs inte längre, men i princip. Det är ett vanligt tankefel, att man inte inser hur mycket man ändrat sin livsstil. 

Svar på tråden Hittade en kondom i vårt gemensamma nattduksbord