• parisian

Hur kan jag veta om han gillar mig på riktigt, inte bara sex eller som en vän?

Tror jag är kär i en frånskild man men inte säkert om han är bara kåt eller gillar mig pä riktigt. Hur visar ni killar över 45 år att ni är intresserad av en kvinna? Hjälp!

• Svar på tråden Hur kan jag veta om han gillar mig på riktigt, inte bara sex eller som en vän?
  • emtherese

Nu är inte jag en kille inne på 40 års åldrarna. Men har ni provat göra något med varandra utan att det är sexuellt? Bara myst framför en film, eller gått ut på middag?

Nu är jag och min kille i 20 års åldern men vi hade ett one night stand och fortsatte träffas efter. Han visade för mig att han ville mer än sexuellt förhållande genom att sova med mig, vara närgången med kramar och pussar, mys och kel. Men visade inte att han var ute efter sex. Jag misstolkade det först och trodde att han ångrat sig med vår fortsatta kontakt. Men jag fick förklarat för mig senare när vi blev tsm att han ville visa för mig att han ville mer än vad jag trodde :)

• Anonym (^^)
    parisian skrev 2013-10-26 22:43:06 följande:
    Tror jag är kär i en frånskild man men inte säkert om han är bara kåt eller gillar mig pä riktigt. Hur visar ni killar över 45 år att ni är intresserad av en kvinna? Hjälp!

Jadu, jag känner igen mig så mycket i detta, jag har under ett år nu haft kontakt med en man i 46 års åldern...Vi har det så underbart, men kruxet är att han håller på skilja sig, har 2 barn o ja...denna man visar iaf att han vill ha mig via morgon och kvälls sms, vill umgås med mig hela tiden osv osv...det är ganska tydligt från män tkr ja =) dom blir som små pojkar då x)
  • Anonym (man42)
    Anonym (^^) skrev 2013-10-26 23:02:30 följande:
    Jadu, jag känner igen mig så mycket i detta, jag har under ett år nu haft kontakt med en man i 46 års åldern...Vi har det så underbart, men kruxet är att han håller på skilja sig, har 2 barn o ja...denna man visar iaf att han vill ha mig via morgon och kvälls sms, vill umgås med mig hela tiden osv osv...det är ganska tydligt från män tkr ja =) dom blir som små pojkar då x)

Mja. Kanske säger jag på det inlägget. Jag är man o 42 år. Har två barn.

Alltså. Om han träffar dig på sidan om och nu går hemma i ett förhållande han mår dåligt i så är det inte så konstigt att han är kärleksfullmot dig. Du är kanske "hans säkra väg ut". Jag menar att vad som sedan händer, när han skiljt sig och bor själv, är en annan sak. Han vänder säkert inte "på klacken" direkt men du skall nog inte ta för givet att det kommer bli ni två. Situationen ni träffas under är ju rätt speciell och det finns massor av olikakänslor inblandat.

Hur vet man om en man vill mer än bara sex...?

Fråga.

Fråga hur han ser på "er två"?

Det absolut viktigaste, och det här är viktigt för att få fram sanningen, är att ställa frågorna öppet!! Kan inte tryckas på nog mycket. När du känner dig redo så ta upp ämnet så naturligt, glatt o värderingsfritt som möjligt.

När han svarar så, oberoende av vad han säger, så fråga mer om vad han känner och om det är något som inte känns bra och något han tänkt på osv osv. Visa inga reaktioner på det han säger.

Poängen är att han skall känna sig helt trygg med att kunna svara precis som han verkligen känner.

Om han är lite listig så kommer han vilja att du också skall svara på vad du tycker men låt dig inte ledas in i att bli "den som pratar".

Även om svaren han ger är jobbiga så fortsätt. Kan vara så att han är osäker på något, men då behöver ju det verkligen komma fram.

Där har du din strategi.
  • Anonym (A)
    Anonym (man42) skrev 2013-10-26 23:27:16 följande:

Alltså. Om han träffar dig på sidan om och nu går hemma i ett förhållande han mår dåligt i så är det inte så konstigt att han är kärleksfullmot dig. Du är kanske "hans säkra väg ut". Jag menar att vad som sedan händer, när han skiljt sig och bor själv, är en annan sak. Han vänder säkert inte "på klacken" direkt men du skall nog inte ta för givet att det kommer bli ni två. Situationen ni träffas under är ju rätt speciell och det finns massor av olikakänslor inblandat.

Fråga.

Det absolut viktigaste, och det här är viktigt för att få fram sanningen, är att ställa frågorna öppet!! Kan inte tryckas på nog mycket. När du känner dig redo så ta upp ämnet så naturligt, glatt o värderingsfritt som möjligt.

När han svarar så, oberoende av vad han säger, så fråga mer om vad han känner och om det är något som inte känns bra och något han tänkt på osv osv. Visa inga reaktioner på det han säger.

Poängen är att han skall känna sig helt trygg med att kunna svara precis som han verkligen känner.

Om han är lite listig så kommer han vilja att du också skall svara på vad du tycker men låt dig inte ledas in i att bli "den som pratar".

Även om svaren han ger är jobbiga så fortsätt. Kan vara så att han är osäker på något, men då behöver ju det verkligen komma fram.

Där har du din strategi.

Mycket bra skrivet, för vad är det som säger det att inte även mogna män kan känna sig osäkra och förvirrade inför situationen. Tolkar jag situationen rätt, vill hon verkligen lära känna mig, är hon verkligen intresserad av mig osv, osv. Det enda som egentligen kan bryta dödläget är att man börjar prata med varan, för att sedan se vart det bär hän.

• parisian
    Anonym (A) skrev 2013-10-27 00:06:41 följande:
    Mycket bra skrivet, för vad är det som säger det att inte även mogna män kan känna sig osäkra och förvirrade inför situationen. Tolkar jag situationen rätt, vill hon verkligen lära känna mig, är hon verkligen intresserad av mig osv, osv. Det enda som egentligen kan bryta dödläget är att man börjar prata med varan, för att sedan se vart det bär hän.  

Han är skild sedan nästan 3 år tillbaka. Vi har haft det intimt i början men avstår nu att träffa honom för att det känns som jag känner skarkare mot honom än han mot mig. Det har jag sagt till honom. Han sa att vill jag inte bli sårad så väntar vi eller avstår. Han vill inte att jag blir ledsen. Han hör av sig då o då mest via fb eller mail och berättar vad han gör eller gjort med sina barn o sitt lilla företag. Märker också att han är ofta på fb även om vi inte chattar. Kan man lita på sin magkänsla?
  • missan75

Säkraste är väl att fråga?

• cazh82

Man ska aldrig satsa på en karlslok som inte är helt galen i en, han säger att han är rädd för att såra dig och det är en liten fingervisning om att du ska backa.

Skit i honom, låt han klara upp sitt liv, ut och ha roligt, kanske kommer han då tids nog.

• Anonym (^^)
    Anonym (man42) skrev 2013-10-26 23:27:16 följande:

Fråga.

Där har du din strategi.

Hah jo jag själv tkr han är söt men jag vet itne vad jag vill med honom det är de =) jag gillar hans uppmärksamhet men han är på gång att skilja sig och har två barn i tonåren, och jag är 24 år, va inte länge sedan jag va i deras ålder :P det som gör att jag dras till han är att han är het och riktigt bra i sängen :P
  • Anonym (GjL)

Undrar just det samma. Inte om själva intresset det finns där, men den där klassiska manliga fegheten att inte våga lämna en relation som han är färdig med.

Jag är ju precis den han vill ha, men är tydligen inte värd att lämna för då det finns familj, barn, sommarstuga osv. 

Är då intresset för litet?  Hur lång tid tar förändringen? Vi började detta samtidigt och har kommit väldigt olika långt. Känner mig helt ohotad vad gäller val av kvinna, men lite undrande kring varför han vill krångla så inåt... eller är det jag som hetsar och pressar, vilket jag inte gör enl mig själv. 

Kan jag göra något simsallabim som får situationen att ändra sig. Tiden som det tar att komma fram till svaret kanske varierar från person till person?   

• Anonym (GjL)

Som svar på din fråga: 
    -skickar låtar till dig om kärlek
    -tittar dig i ögonen lite föööör länge
    -pratar om drömmar
    -vill vara lik dig och letar gemensamma likheter
    -pratar om riktiga saker på djupet som ger kontakt
    -träffas utan att ha sex, kanske tom ser en heder i att träffas utan att ha sex
    -tappar tråden när han pratar, lite förvirrad

-sen kan du ju fråga. Svaren brukar ju vara ärliga från en man i den åldern då man borde ha mognat lite.

Lycka till!  

Svar på tråden Hur kan jag veta om han gillar mig på riktigt, inte bara sex eller som en vän?