Anonym (^^) skrev 2013-10-26 23:02:30 följande:
Jadu, jag känner igen mig så mycket i detta, jag har under ett år nu haft kontakt med en man i 46 års åldern...Vi har det så underbart, men kruxet är att han håller på skilja sig, har 2 barn o ja...denna man visar iaf att han vill ha mig via morgon och kvälls sms, vill umgås med mig hela tiden osv osv...det är ganska tydligt från män tkr ja =) dom blir som små pojkar då x)
Mja. Kanske säger jag på det inlägget. Jag är man o 42 år. Har två barn.
Alltså. Om han träffar dig på sidan om och nu går hemma i ett förhållande han mår dåligt i så är det inte så konstigt att han är kärleksfullmot dig. Du är kanske "hans säkra väg ut". Jag menar att vad som sedan händer, när han skiljt sig och bor själv, är en annan sak. Han vänder säkert inte "på klacken" direkt men du skall nog inte ta för givet att det kommer bli ni två. Situationen ni träffas under är ju rätt speciell och det finns massor av olikakänslor inblandat.
Hur vet man om en man vill mer än bara sex...?
Fråga.
Fråga hur han ser på "er två"?
Det absolut viktigaste, och det här är viktigt för att få fram sanningen, är att ställa frågorna öppet!! Kan inte tryckas på nog mycket. När du känner dig redo så ta upp ämnet så naturligt, glatt o värderingsfritt som möjligt.
När han svarar så, oberoende av vad han säger, så fråga mer om vad han känner och om det är något som inte känns bra och något han tänkt på osv osv. Visa inga reaktioner på det han säger.
Poängen är att han skall känna sig helt trygg med att kunna svara precis som han verkligen känner.
Om han är lite listig så kommer han vilja att du också skall svara på vad du tycker men låt dig inte ledas in i att bli "den som pratar".
Även om svaren han ger är jobbiga så fortsätt. Kan vara så att han är osäker på något, men då behöver ju det verkligen komma fram.
Där har du din strategi.