• Vitalglow

    4e försöket, blir inte gravid + mensen beter sig konstigt

    Hej

    1.Vi har nu försökt 4 gånger och det känns som om att vi gjort allt "rätt", dvs varit hälsosamma, utan alkohol, motionerat och haft regelbunden sex speciellt runt ägglossning. Finns det någon som känner igen sig som det fungerade för på 5e eller 6e försöket först eller även senare? Är vi för otåliga? ( skratt ) Jag är 38 och min partner 40 så vi har inte all tid i världen om man säger så. Men vi vill så gärna. Hur länge ska man försöka innan man söker hjälp?
    2.Det konstiga är att min mens som alltid haft en 28 dgr cykel helt plötsligt kom 1 vecka för tidigt sist ( 2 första dagarna var endast rosa/bruna flytningar sen satte det igång ) Månaden innan kom mensen 5 dagar för tidigt med "rosa flytningar" dagarna före, och detta har bara hänt när vi försökt göra barn. Mensen har alltså ändrat sig helt de sista 2 månaderna. Tacksam för alla svar oavsett om det gäller mens som beter sig konstigt eller att inte bli gravid då man försöker.

  • Svar på tråden 4e försöket, blir inte gravid + mensen beter sig konstigt
  • oplanerad

    Normalt hade jag sagt att i var otåliga, men med tanke på åldern så hade jag sökt hjälp redan nu för det tar lite tid innan man får hjälp också. Vet att när jag praktiserade på RMS i Malmö så sa de att är man över 35  och planerar barn kan man söka nästan direkt eftersom det är väntetid också! Hopas ni hinner bli gravida innan ni behöver hjälp!

    Är också på 4e försöket och känner mig riktigt otålig. Har barn sedan tidigare och det har gått på första försöket... 

Svar på tråden 4e försöket, blir inte gravid + mensen beter sig konstigt